Opdrachtgever | Sogyo |
---|---|
Titel | Mobile Lunchmanager |
Opdracht | Het is de bedoeling een Android applicatie te bouwen ter ondersteuning van onze lunchapplicatie. De lunchapplicatie is een programma dat gebruikt wordt voor het bestellen van de lunch. Dit levert uit eindelijk een boodschappen lijst op voor de corveeër die hiermee boodschappen en uiteindelijk de gekochte producten weer in de applicatie moet registeren. Het doen van de boodschappen en verwerken ervan blijkt nogal foutgevoelig te zijn. Producten worden vergeten of zijn niet helemaal duidelijk. Ook worden er vaak producten vervangen door andere producten als deze uitverkocht zijn. Doel van de opdracht is het proces voor de corveeër te versimpelen, door een mobiele applicatie te maken die ondersteuning biedt tijdens het winkelen. Denk hierbij aan het afvinken van boodschappen lijstjes en het registreren van vervangende producten met behulp van een barcode scan. Als tijdens het winkelen ook al een koppeling gelegt kan worden tussen het specifieke product en de indivduele bestelling kan dit bij het later verwerken van de bestelling een hoop tijd en werk voor de corveeër besparen. Belangrijk is wel dat dit het werk vereenvoudigt en minder foutgevoelig maakt dus bij de uitvoer zal ook rekening gehouden moeten worden met usability. Dit geeft ook wat vrijheid aan de applicatie aangezien dit alleen de onderdelen zijn die wij zo snel zien die efficiënter kunnen, maar er kunnen natuurlijk meer punten zijn. Indien tijd over: De lunch applicatie zelf zoals hierboven beschreven heeft een aantal onderhouds problemen en is eigenlijk aan vervanging toe. Dit is effectief een complete e-commerce applicatie voor intern gebruik. Doel van dit project is de applicatie te herbouwen als een google appengine project met een aantal extra eisen zoals bijvoorbeeld ondersteuning voor gasten ipv van alleen medewerkers. |
Technologie |
|
Contact | Ralf Wolter |