Voorzitter: Jurre de Klijn
Notulist: Job Zalmé
Link naar presentatie: https://docs.google.com/presentation/d/1IV63i580dfbfdC4X0DqcsA_GWKG8PiSglxB3lMlD180/edit?usp=sharing
Notulen
Resultaten invoeren
Verschil tussen de manier waarop winst genoteerd wordt en het aantal punten dat verkregen wordt door de speler. De resultaten die nu ingevoerd worden bij de resultaten zijn nu de punten. Dit moet veranderd worden naar:
1-0
½ - ½
0 – 1
In plaats van:
- – 0.0 etc
Ook moet er functionaliteit gemaakt worden voor aanwezige spelers waarbij een tegenstander niet komt opdagen. De speler die er dan wel is hoort dan wel nog punten te krijgen voor het opdagen. De rating wordt niet veranderd. De score wordt dus aangepast, niet de rating.
Als er een speler over is is dat automatisch een oneven speler, dit kan genoteerd worden in het vak van het resultaat.
Bij oneven wordt de rating niet geüpdatet. Alleen bij partijen die gespeeld zijn wordt rating genoteerd.
Indelingsmanier
Stel er worden 5 groepen gemaakt zijn die niet per definitie even groot. Er zou het liefst per groep de indeling gegenereerd worden. 5 ronden hoeven er niet persee bij te staan. Dat is altijd zo. Alleen hoeft er gevraagd te worden wil je schema 1, 2, 3 of 4 per aantal spelers.
9 spelers en selecteert schema 2 die indeling moet dan gemaakt worden maakt hij er tien van, dan is drie dus oneven want tien is er niet. Automatisch schema selecteren. Kiezen uit 1 tot 4 en automatisch selecteren uit aantal spelers gelijk de correcte.
Schema 1 oorspronkelijk of het huidige rokade is nog onduidelijk, wordt nog naar gekeken. De originele kan genegeerd worden, het gaat om de rokade optie. Daar kunnen wij nu vanuit gaan.
Rating berekenen
Er zijn verschillende manieren hoe de rating berekend wordt. Het lijkt goed te gaan en het klinkt vertrouwens wekkend. Nog wel even goed naar kijken.
Wel even fijn om dit soort besluiten vast te leggen. Waar komt deze rating berekening vandaan.
Toekomstige planning
Indeling genereren voor competities gaat over alle 3 de competities.
- Overall rating is wel echt een prioriteit.
- Publiceren op website is ook echt belangrijk.
- Printen ronde-indeling ook belangrijk, komt wekelijks terug.
PDF is voor printen goed, maar wel het liefst op 1 pagina.
Wordt nog in teams gezet zodat er nog even goed naar gekeken kan worden.
De 30 wedstrijden van de avond onder elkaar kunnen zien op 1 A4’tje.
Vragen
Als de indeling op de website komt te staan komt er ook per ronde op te staan op welke datum die ronde is. In rokade worden eerst de 5 data ingesteld en vervolgens wordt door rokade de ronden ingesteld. Eerst alle ronden aan een datum binden. Daarna indeling voor ronden aanmaken. Voor de hele competitie in een keer alle speeldata opslaan voor de competitie (periodecompetitie) bij het aanmaken. Bij toernooi ook data kunnen aangeven, maar je kan de indeling nog niet helemaal maken. Dat gaat per ronde. Bij de meerkamp weet je dat al wel en kan je het al helemaal uittekenen.
Een periodecompetitie is altijd 5 rondes, bij een meerkamp wordt het bepaald door het aantal spelers dat in de meerkamp zit. Bij het toernooi wil je het instellen. Bij toernooi kan je zes invullen en krijg je zes datums te zien die ingevuld kunnen worden. Je wilt nooit zelf rondes nog toevoegen. Ook nog indeling kiezen. Voor elke groep variant 3 bijvoorbeeld. Dat is voor de periodecompetitie. Voor de vierkamp meerkamp en je speelt dubbelronde speel je altijd 6 rondes. Dit nog even navragen via teams. Aantal ronden weten al aan het begin van het seizoen. Wel graag foutmeldingen of iets dergelijks. De mensen die deze applicatie gebruiken weten goed hoe de applicatie werkt maar dat sluit niet uit dat er geen fouten gemaakt kunnen worden.
Altijd een dubbelrondige vierkamp.
Het maken van macos kunnen we los laten lopen. Heeft geen prioriteit.
Nog even terugkomen op feedback binnen sprint 5.