You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 13 Next »


1. Inleiding

1.1 Opdracht

Wij hebben van het bedrijf JDI de opdracht gekregen om voor hen een HR-portaal te bouwen. Zelf gebruikte zij telkens excelsheets om veel dingen bij te houden zoals reiskosten vergoedingen en verlof, zij wouden dit makkelijker maken door een groot deel ervan te automatiseren en het op een centraal punt te kunnen doen. In ons portaal zouden wij verschillende dingen opnemen zoals; het reserveren van een werkplek, reiskosten declaraties aan kunnen maken op basis van je thuis locatie en het kantoor of twee zelf ingevulde locaties, automatisch declaraties aanmaken voor mensen die die dag een plek gereserveerd hadden, verlof aanvragen kunnen doen en deze goedkeuren als je de juiste rechten hebt en wat algemene CRUD mogelijkheden voor het aanmaken, aanpassen en verwijderen van dingen zoals medewerkers, locaties en werkplekken.

1.2 Inhoudelijke uitdagingen

Voor mij is het een aardige tijd geleden dat ik heb geprogrameerd in de talen die we zouden gebruiken in dit project, als herkanser heb ik niet veel lessen gevolgt, dit was dus een beetje opfrissen weer. Verder is een grote uitdaging voor mij dit verslag schrijven en optijd af krijgen, ik heb al meerdere malen het ISE en OOSE project gedaan en echter alleen vorig semester het ISE project ook daadwerkelijk afgerond.

1.3 Leerdoelen

Leerdoel 1: Duidelijker aangeven aan de groep waar ik aan werk.

Bij het vorige ISE project werd er door de andere leden aangegeven dat het niet altijd duidelijk was waar ik aan werkte, dit kwam ook een deel doordat we veel vanuit huis werkte. In dit project wil ik dus duidelijker maken wat ik aan het doen ben op de dag.

Acties die ik ga ondernemen om dit te behalen:

  • Elke dag bij de daily stand-up aanwezig zijn en duidelijk aangeven wat ik ga doen.
  • In de middag na de pauze nog een keer laten weten wat ik de rest van de dag ga doen.
  • Bij het online werken na de daily stand-up vragen of het duidelijk is wat ik ga doen.

Mijn leerdoel zal behaald zijn als ik gemiddeld minder dan 1x per week een vraag krijg over wat ik aan het doen ben (buiten de daily stand-up om natuurlijk).

Leerdoel 2: optijd aanwezig zijn op locatie.

Bij de eerste sprint review was er een feedback puntje naar voren gekomen, dit was minder te laat zijn. Dit was niet alleen op mij gericht maar meer een iedereen in de groep moet dit doen maar ik merkte van mezelf wel dat dit bij mij inderdaad wel regelmatig voor kwam. Door de bus die ik neem ben ik altijd of 5 minuten te laat of ik moet de bus een half uur eerder nemen, vandaar dat ik vaak net iets later aan kwam.

Acties die ik ga ondernemen om dit te behalen:

  • De bus eerder pakken zodat ik altijd optijd ben.
  • Als er iets is waardoor ik wat later ben, dit optijd en duidelijk aangeven.

Mijn leerdoel zal behaald zijn als ik gemiddeld minder dan 1x per week later kom dan de afgesproken tijd.

2. Deelproducten

2.1 Onderzoeksverslag

Een onderzoek dient verdieping te tonen over een bepaald onderwerp en een conclusie te trekken die betrekking heeft tot het project. Het onderzoel dat ik zal beoordelen zal het Google Distance Matrix API Onderzoek zijn.

Hieronder een tabel met per kwaliteitseis een beoordeling en toelichting:

Kwaliteitseis

Beroordeling

(goed, neutraal,

matig, zwak)

Toelichting
Voldoet aan de APA-richtlijnenNeutraalEr zijn bronnen gebruikt bij het schrijven van het onderzoek, deze zijn echter niet in de tekst zelf vermeld en ook staat de bronnenlijst niet op de APA manier vermeld. Dit laatste punt zal echter vooral komen doordat het allemaal links zijn van de documentatie over de API van google zelf, veel informatie zoals de auteur, datum etc zijn niet beschikbaar.
Voldoet aan de AIM-controlekaartGoedHet document is voorzien van alle punten die betrekking hebben tot het document en de vereisten van werken op confluence. Het bevat een inhoudsopgave en is opgebouwd uit hoofdstukken, paragrafen en alinea’s. Er is sprake een bronnenlijst. Het document is doelgericht geschreven, woorden en werkwoorden zijn correct gespeld en het is geschreven in de lijdende vorm. Echter zijn alleen de tabellen niet genummerd.
Verwerking feedbackGoedVoor dit onderzoek was er eerst een erg kleinschalig document opgezet waarbij veel onderdelen die het een echt onderzoek zouden maken ontbraken, hier is dus redelijk wat feedback over gekomen. Vervolgens heb ik voor dit onderzoek alle feedback zo goed mogelijk toegepast en aangevuld waar nodig.
Doel van het onderzoek is duidelijk en behaaldGoedEr is een duidelijke doelstelling vermeld en met de conclusie die getrokken wordt, wordt dit doel ook behaald.
Het onderzoek bestaat uit duidelijke deel en hoofd vragenGoedHet onderzoek is duidelijk verdeeld over 1 hoofdvraag en 3 deelvragen, de deelvragen samen geven genoeg informatie om de hoofdvraag te kunnen beantwoorden.
De aanpak voor het onderzoek is duidelijkNeutraalEr is een duidelijke methode opgesteld over hoe het onderzoek uitgevoerd zal worden. Dit zou echter misschien wel iets uitgebreid kunnen worden.
Er is een duidelijke conclusie getrokkenGoedIn de conclusie worden kort alle antwoorden op de deelvragen samengevat en hiermee wordt de hoofdvraag beantwoord. Hiermee wordt ook het doel van het document behaald.

Tabel 1: kwaliteitsoordeel onderzoeksverslag

Hieruit is te concluderen dat het doel van het document behaald is.

2.2 SDD

2.3 Unittests

2.4 Stuk code

2.5 Testrapport

3. Eindproduct

4. Projectmethode

5. Rol

6. Competenties

7. Conclusie

8. Bronnenlijst

https://specials.han.nl/sites/studiecentra/auteursrechten/bronnen-vermelden/apa-normen/

9. Bijlage

9.1 AIM controlekaart


CONTROLEKAART DOCUMENTEN_
Een document dient aan alle onderstaande criteria te voldoen.
Algemeen
1. Het document is op tijd en op de juiste plek en wijze ingeleverd.
2. Het document oogt netjes (geen verspringend lettertype, geen rommelige vormgeving en geen
onleesbare stukken tekst).
3. Het document is voorzien van een titel, studentnaam of -namen (alfabetisch geordend),
studentnummers, klas, groepsnummer, docentnaam of -namen, datum, course/semestergegevens en
versienummer.
4. Het document is voorzien van een inhoudsopgave en paginanummers.
Opbouw
5. Het stuk is opgebouwd uit hoofdstukken, paragrafen en alinea’s. Het document bevat in ieder geval
een inleiding, kerntekst en conclusie.
6. Bijlagen, plaatjes en tabellen hebben een naam en een nummer en zijn een zinvolle aanvulling op de
hoofdtekst.
7. Er is sprake van APA-bronvermelding en er is een APA-literatuurlijst aanwezig.
Stijl, spelling en grammatica
8. Het document is doelgericht geschreven en in de schrijfstijl is rekening gehouden met de doelgroep.
9. Vervoegingen van werkwoorden zijn correct gespeld. Er staan maximaal drie foutief gespelde
werkwoorden op een willekeurige pagina.
10. Woorden zijn correct gespeld. Er staan maximaal drie foutief gespelde woorden op een willekeurige
pagina.
11. Het document is in de actieve vorm geschreven. Het bevat nagenoeg geen lijdende zinnen.

  • No labels