Bedrijfsbeschrijving
Info Support
Veenendaal
Evelien Frederiks,
Context
Het vervoersdomein is volop in beweging. Naast het reeds geplande vervoer, denk aan de treinen en standaard busdiensten, is er steeds meer on-demand vervoer. Dit zal zich de komende jaren steeds verder ontwikkelen. Zo is er een busvariant op Uber, BRIDJ genaamd, en er komen steeds meer vervoersmodaliteiten. Denk hierbij aan Smartbikes maar ook aan zelfrijdende auto’s zoals de WEpod (www.wepods.nl). Info Support heeft gesprekken met diverse partijen die innoveren met de fysieke modaliteiten. Ieder heeft een eigen app en een eigen back-end landschap. Een samenwerkende keten van modaliteiten is er niet. Info Support wil deze keten tot stand brengen. We hebben een integratieplatform ontwikkeld dat zich uitstekend leent voor het beoogde doel.
Opdracht
We willen projectteams van de HAN in de gelegenheid stellen om in deze innovatieve omgeving een project uit te voeren met gebruikmaking van het door Info Support beschikbaar gestelde integratieplatform:
- Koppelen van het integratieplatform met de back-end van modaliteiten
- Team 1: WEpod
- Team 2: Smartbike (of andere modaliteit)
- Overdracht van reis gerelateerde gegevens per modaliteit.
- Bepalen berichtstandaarden (beide teams) en daadwerkelijke gegevensoverdracht (per team)
- Locatiebeschikbaarheid
- Reisvoorstel (via web) op basis van
- On-Demand
- Dienstregeling
- Tussen Station Ede-Wageningen en WUR
- Halteplaatsen voor WEpod
- Staanplaatsen voor Smartbike
- Aanvraag voor reservering
- Bevestiging reservering
- Aanmelding van gebruik
- Afmelding van gebruik
- Beheren van klanten (team 1)
- Login
- Reisoverzichten (webportaal)
- Zichtbaarheid en monitoring van gehele boeking (team 2)
- Webportal
- App (als extra uitdaging)
Uitbreidingen (indien teams tijd over hebben):
- Zichtbaarheid van reismodaliteiten in Google maps middels actuele gps-informatie (beide teams).
- App/website om additionele services toe te voegen aan een reis; Broodje of koffie bij een overstap, locatie gebaseerde aanbiedingen.
- Live reisplan updates bij vertragingen
- Eventueel het eindresultaat van beide teams met elkaar integreren tot één geheel.
Info Support draagt zorg voor het beschikbaar zijn van alle systemen en de technische begeleiding mbt integratievraagstukken. Indien mogelijk kan er op locatie ervaring worden opgedaan met de WEpod.
Keywords
- Mobile
- Smartwatch
- Webapplicatie