Bedrijfsbeschrijving
Kenniscentrum Kwaliteit van Leren
Heyendaalseweg 141, Nijmegen
Context
De WISH-methode is ontwikkeld om studenten beter voor te bereiden op hun stage en het leerrendement tijdens de stage te verhogen. De methode is er op gericht om studenten in vier stappen doelen te laten stellen en vooraf te laten anticiperen op mogelijke obstakels, alternatieve strategieën en te behalen successen. Op verschillende ROC’s en de lerarenopleiding van de HAN wordt WISH inmiddels gebruikt in zowel de voorbereidingslessen als ook tijdens de stage.
WISH wordt ingezet om eigen leerdoelen te formuleren. Doelen die een antwoord geven op de vraag: waar wil ik in de stage echt goed in gaan worden?
Met behulp van WISH leert de student om :
- Een doel te formuleren
- Dat doel levendig voor te stellen alsof het behaald is
- De obstakels te zien die in de weg staan
- Deze obstakels levendig voor te stellen
- Concrete plannen te maken om deze obstakels te tackelen, wat betekent naar zichzelf te durven kijken om aan te geven wat in de weg staat voor het leren van een bepaald doel. Daarnaast is ook inzicht nodig in welke acties de obstakels kunnen beïnvloeden
Eisen aan de doelen:
- het doel moet geformuleerd zijn in te bereiken ipv te vermijden situaties
- het moet gaan om een leerdoel of een combinatie van leerdoel met prestatiedoel
- het moet gaan om een intrinsiek doel
- het moet een specifiek geformuleerd doel zijn
Opdracht
Een app ontwikkelen die:
- Studenten ondersteunt bij het formuleren en halen van doelen
- Begeleiders ondersteunen bij het begeleiden van studenten om hun doelen te halen
Eisen aan de app:
- Eigen doelen kunnen invullen
- Motieven voor het halen van doelen moeten kunnen worden opgenomen
- Alerts op de doelen en de motieven
- Succesbeleving
- Feedback functie?
Voorbeeld app’s die soortgelijk zijn maar niet precies zijn zoals wij willen:
- Full (doelen stellen)
- Lifetick (doelen stellen)
- Lift (doelen stellen)
- You’re on (motiveren)
Keywords
Mobile platform, Android, PhoneGap, iOS
CMS