DROP - voorbereiding op een gesprek
D(Doelen):
Wat wil ik met het gesprek bereiken?
- De bedoeling van het gesprek is dat wij de onduidelijkheden die wij zijn tegen gekomen in de gegeven opdracht opgehelderd willen krijgen.
Wat moet het mij opleveren?
- Notules met daarin de antwoorden van de gestelde vragen en overige informatie.
- Een beter begrip van wat de opdracht inhoud.
Wanneer ben ik tevreden met het resultaat?
- Zodra wij de opdracht helder hebben en weten dat dit te realiseren is.
Waaraan merk ik dat ik mijn doel zal hebben bereikt?
- Als er geen vragen meer zijn vanuit onze kant en de opdrachtgever geen nieuwe input meer heeft.
R(Rollen):
- Notulist (Bram Bakker)
- Voorzitter (Martin van Lijden)
O(onderwerpen):
De bestaande website
Endpoints/API
Algemeen
- Mogen we dit gesprek opnemen zodat we later kunnen terugluisteren als ons iets niet duidelijk is?
- Wat is
- Waarom is deze website/applicatie nodig?
- Waarin verschilt de te realiseren applicatie met de website?
Database
- Hoe ziet de database die wordt gebruikt voor de sensorgegevens van de raceauto's er uit?
- Zou het mogelijk zijn om een uitdraai of inzage van de huidige database te kunnen krijgen om zo beter te weten met welke gegevens wij om moeten gaan?
Applicatie
- Wat verstaat u onder betrouwbaar en snel binnen de applicatie?
- Hoe zou u de applicatie voorstellen? Ziet u graag grafieken en cijfers op een dashboard of heeft u liever een overzicht met cijfers?
- Moet de applicatie openbaar zijn? Zo nee, welke groep moet welke informatie kunnen zien?
Website
- Hoe ziet de huidige website er uit?
- Moet de website openbaar zijn? Zo nee, welke groep moet welke informatie kunnen zien?
Uitbreidbaarheid
- Welke onderdelen van het te realiseren product moeten uit te breiden zijn?
- Waar moet rekening mee gehouden worden bij een eventuele uitbreiding van het systeem?
- Is er een manier
Endpoints
- In welke vorm moet de data naar de website gestuurd worden? Moet dit in JSON, plain text, encryptie etc.?
- Hoe ziet de website er momenteel uit? Hoe u verwacht deze informatie te ontvangen?
- Is er een manier waarmee we contact kunnen opnemen met de gebruikers om hun input er in te verwerken?
- Wat is de verwachte reactietijd op een een email?
- Hoe worden de gegevens die in de database worden opgeslagen op dit moment weergegeven?
P(Procedures):
Waar vindt het gesprek plaats?
Industriepark Kleefsewaard
MIC - Regterschot
Westervoortsedijk 73 TB
6827av arnhem
Hoe lang kan, mag, moet het duren?
- Wij gaan ervan uit dat het gesprek ongeveer 90 minuten zal duren, waarbij er 10 minuten zijn om te introduceren en losjes het gesprek te beginnen, daarna hooguit een uur voor het stellen van vragen aan de opdrachtgever en tot slot 20 minuten aan uitloop.
Welke hulpmiddelen heb ik nodig gezien voorgaande punten? (schrijfblok, bord, recorder etc.)
- De notulist zal een laptop gebruiken.
- Opnameapparatuur.
- Agenda
- Eventueel digibord
Gaan we aan tafel zitten?
- Ja, we gaan aan een tafel zitten op het kantoor bij de opdrachtgever
Hoe? (tegenover elkaar, in een hoek? Etc.)
- In een kring om een tafel.