Projectverslag talk 10-5-2022 aantekeningen


gebaseerd o.b.v. reader projectverslag


Tips:

1) kopieer alle kopjes, en ga schrijven o.b.v. de kopjes


Inleiding: Overgeslagen


Onderdeel 2 & 3) Oordelen over deelproducten eindproduct

tip 2)

A) Laat je deelproduct zien.

B) Vervolgens geef je aan dat het onderdeel goed is als het voldoet aan criteria X, Y, Z (criteria kunnen uit externe bronnen komen!!),

C) vervolgens geef je aan "ons product voldoet aan X,Z maar niet aan Y; Wees krititsch

Door aan te geven wat anders zou moeten of waardoor het beter aan de criteria voldoet.

D) kan je een goed onderbouwd oordeel geven. Geef dus een oordeel van O/V/G.

E) geef aan wat functionaliteit A beïnvloed op manier B

(ga echt o.b.v. externe bronnen aangeven wat de criteria zijn) Sjir gaat hierop beoordelen


Onderdeel 4) Productmethode

A) Is de methode ideaal (zoals in het pva)

B) Praktijk gaat bij ons zo:....

C) Werkt de methode? Zijn er verbeterpunten. Geef de verbeterpunten aan. Als het goed gaat maak van een 9 een 10

D) Geen verbeterpunten? Dat is geen optie, anders is dit onderdeel onvoldoende


Onderdeel 5) Project rollen

A) ideaal vs. praktijk

B) Leerproces omschrijven rondom de rol; Wat kan beter; Wat wil je leren in je rol

C) Situatiebeschrijving STARRT; Overal waar situatie staat. maak een STARRT formulier, dus volgens Sjir worden het er wel ongeveer 6 bij het eindverslag (smile)

Starrt mag in tabelvorm maar de voorkeur gaat uit naar een lopend verhaal.


Onderdeel 6) Competenties

Verwijs naar factsheet. met een link naar het materiaal. Ook hier zijn situatie beschrijvingen ook van toepassing om je ontwikkeling aan te geven.


Onderdeel 7) Leerdoelen

A) geef een aanleiding voor het leerdoel; tekortkoming; kritiek uit je team; zelfreflectie uit vorig project; zelfkennis

B) Benoem gedragscompetenties; http://www.van-osch.com/lipoweb/opr0.htm lijsts met 35 competenties om naar te verwijzen

Nogmaals geen verbeterpunten is EEN ONVOLDOENDE

C) Theorie uit boek of web (APA), wat aansluit bij je leerdoel.

D) SMART acties opstellen 2 stuks per leerdoel

E) STARRT per actie



STARRT template

Wat was de situatie?

  • Wanneer speelde de situatie zich af?
  • Wat speelde er?
  • Wie waren erbij betrokken?

Wat was je taak?

  • Wat was je rol?
  • Wat wilde je bereiken?
  • Wat werd er van je verwacht/Wat verwachtte je van jezelf in deze situatie?

Hoe heb je het aangepakt en waarom?

    • Hoe pakte je het aan?
    • Waarom heb je het zo aangepakt? Onderbouw dit antwoord met theoretische concepten die je opleiding heeft aangereikt of die je zelf hebt opgezocht.

Heeft het gewerkt en waarom?

  • Heeft het gewerkt?
  • Waarom wel/waarom niet?

Wat heb je ervan geleerd?

  • Hoe vond je dat je het hebt gedaan?
  • Was je tevreden met de resultaten?
  • Wat is de essentie van wat je geleerd hebt?
  • Wat zou je de volgende keer eventueel anders of beter doen?
  • Kun je wat je hebt geleerd ook toepassen in andere situaties?







  • No labels
Write a comment…