You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Current »

Bedrijfsbeschrijving

Luminis

Apeldoorn

http://www.luminis.eu 

Dick Eimers,

Context

Luminis Apeldoorn is specialist in het ontsluiten, beheren en beheersen van informatie en kennis. Wij richten ons zodoende op technologieën die ondersteunen bij het ontsluiten en beter presenteren van informatie zoals: semantische technologie, enterprise search, personalisatie & recommendation en filtering. Deze kennis passen we geregeld toe in large-scale e-commerce applicaties.

Een belangrijk onderdeel van iedere winkel zijn de producten die er te koop zijn. Deze producten worden ondergebracht in een Product Catalogus ook wel Product Information Management (PIM) systeem genoemd. De producten kunnen per e-commerce applicatie nogal verschillen, maar in alle gevallen richten dergelijke systemen richten zich op het ondersteunen van het verkoopproces en order fulfillment. 

Opdracht

Ontwerp en bouw een oplossing waarbij verschillende producten kunnen worden vastgelegd. Zorg ervoor dat er een grote diversiteit aan producten in het systeem gevat kunnen worden, van een ‘e-book’ tot een ’wit t-shirt maat M van het merk Amerika Today’, zodat we voor eens en altijd een oplossing hebben om in te zetten bij dergelijke opdrachten.

Productinformatie

Voor de verkoop wezenlijke product informatie van belang, denk hierbij aan eigenschappen die het product beschrijven zoals naam, beschrijving, type en variant en daarnaast gegevens die verkoop ondersteunen, zoals verschillende media (beeldmateriaal). Voor de levering is het o.a. belangrijk te weten wie de leverancier is maar bijv. ook of het artikel door een standaard brievenbus past.

Functies die tenminste nodig zijn voor succesvolle uitrol: 

  • Import- en transformatiemogelijkheden
    Verschillende leveranciers werken met verschillende formaten. Configureerbaarheid of in ieder geval een gemakkelijke uitbreidbaarheid is hierbij van belang.
  • Export van productgegevens in verschillende formaten
    De mogelijkheid om producten te exporteren, bijvoorbeeld naar een zoek-oplossing zoals Apache Solr.
  • Media management.
    Integratie van verschillende vormen van content (bijvoorbeeld koppeling met afbeeldingen). Denk hierbij ook aan het geautomatiseerd schalen van images of andere bewerkingen. Niet alle e-commerce sites hebben dezelfde wensen.
  • i18n
    Meertaligheid is in onze wereldeconomie een absolute must.
  • Taxonomieondersteuning
    SEO was vroeger zwarte magie die te maken had met het kiezen van de juiste keywords.. en dat is nog steeds zo. Echter, steeds meer search-engines gebruiken bij het bepalen van relevantie ook de eventueel aanwezige metadata. Nog even geduld en dan is gevonden worden een kwestie van je data beter beschrijven met behulp van HTML5 microdata. Daar willen we op voorbereid zijn.

Keywords

  • Java
  • E-commerce
  • PIM (Product Information Management)
  • Search (o.a. Apache Solr)
  • Semantische technologie
  • No labels