Bedrijfsbeschrijving
Info Support i.s.m. NS
Veenendaal
Evelien Frederiks
Context
Info Support levert kwalitatief hoogstaande maatwerksoftware met behulp van de nieuwste software-ontwikkeltools. Info Support is hierdoor initiatiefnemer van innovatieve concepten bij zijn klanten/opdrachtgevers. Vanuit het partnership met Nederlandse Spoorwegen is Info Support gevraagd actiever kleine Proof of Concepts aan NS te presenteren. Onderstaande opdracht past in een groter concept van reizigersparticipatie en is tot stand gekomen na afstemming met NS. Zij zijn enthousiast over het idee. Het resultaat zal bij gebleken geschiktheid dan ook aan NS gepresenteerd worden.
Regelmatig zijn er verstoringen in het treinverkeer. Bij een verstoring wordt er onder centrale regie alternatief vervoer ingezet. Denk hierbij aan bussen die een vaste route volgen om de reiziger van station A (begin verstoring) via stations B, C, etc (tussenstations) naar station Z (einde verstoring, hervatting treinreis) te brengen.
Opdracht
Bedenk en ontwikkel een systeem om groepsgewijs alternatief vervoer te regelen zodat bijvoorbeeld de tussenstation overgeslagen kunnen worden. De rit zelf hoeft niet ingepland te worden. Het gaat om het kunnen aangeven waar de reiziger is en waar hij naar toe moet. De busonderneming moet toestemming hebben om bussen “op behoefte” in te zetten. De applicatie houdt het aantal gewenste reizen bij en roept bij voldoende reizigers een bus af. De busrit wordt naar de reizigers gecommuniceerd zodat zij weten hoe laat ze waar in kunnen stappen. De bus en de reiziger moeten elkaar kunnen herkennen zodat de reiziger niet in de verkeerde bus stap of dat de reiziger geen plaats heeft omdat anderen zijn ingestapt.
Keywords
- Android
- Java