You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 10 Next »

Nummer

Competentie

Link naar het product (JIRA taak)

Beschrijving eigen bijdrage

1.

OOSE P-01
De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert 
en reflecteert hierop, op individueel en projectniveau.
Gereviewed en hoofdstuk 5, 7 en 8 gemaakt. In hoofdstuk 7 is te zien dat ik een
scrummaster was in de eerste periode. Ik heb de daily standups van de eerste sprint 
gehouden. In het IPV is te zien dat ik deze taken uitgevoerd heb.

2.

OOSE P-02
De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en 
documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS).

Product:
zie SRS 

JIRA:
VQMSWB-4 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-159 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-168 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-173 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-192 - Getting issue details... STATUS


Inleiding gemaakt voor het SRS. De tab en grafiek verwijderen heb ik gereviewed met comments erbij. In issue 159 heb ik het hele SRS doorgenomen, met feedback erbij. Dit was gedaan na aanleiding van de tussentijdse beoordeling.

3.OOSE P-03
De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert 
hierover gestructureerd.

Product:
zie Bitbucket password hashing
zie SDD Login 1.3 Design decisions

JIRA:
zie logged work 24/11/22

In het SDD heb ik in login 1.3 genoteerd waarom ik gekozen heb voor Argon2 als
hashing tool. Ik heb ook de bronnen toegelicht die mij hielpen om deze
beslissing te maken. In de Bitbucket is mijn implementatie van deze code 
te vinden. Deze beslissing was belangrijk om te noteren, omdat het wachtwoord op een veilige manier moet worden opgeslagen.

4.OOSE P-04
De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere 
met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD).

Product: 

zie Login 1.3 Sequence diagram
zie SDD 4.6.2 Create tab sequence diagram
JIRA:
VQMSWB-4 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-43 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-130 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-136 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-158 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-193 - Getting issue details... STATUS


Voor login heb ik het sequence diagram en system diagram gemaakt. De uitleg hiervan
heb ik ook gegeven. Het design class diagram heb ik aangevuld met de login functie en
databaseconnectie. Voor het maken van een tab heb ik ook een sequence diagram gemaakt. Na aanleiding van de tussentijdse beoordeling, heb ik het hele SDD nogmaals doorgenomen en comments achter gelaten. Voor issue 136 en 130 heb ik alleen gereviewed. Voor issue 43 heb ik het design class van de toen huidige code gemaakt, waardoor mijn log time over mijn estimate heen ging. 
5.OOSE P-05
De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de 
realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele 
eisen.

Product:
zie Bitbucket login/feature
JIRA:
VQMSWB-19 - Getting issue details... STATUS


VQMSWB-194 - Getting issue details... STATUS
Zorgen dat er ingelogd kan worden met de database.
De code heb ik voor een deel ook samen met Sem opgezet.
Bij deze code heb ik ook gezorgd voor het opzetten van het
systeem. (gitignore, beans.xml, injections). Voor issue 194 heb ik de backend implementatie gemaakt.
6.OOSE P-06
De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe.

Product:
zie Sonarqube

zie Bitbucket

zie JIRA

zie Confluence


In sonarqube hebben we ervoor gezorgd dat onze codekwaliteit te zien is. Dit duurde wel langer voor ons om op te zetten, maar uiteindelijk hebben we dit opgezet en maken we dit up-to-date elke keer als er iets nieuws op de master komt. In Bitbucket heb ik merge requests heb aangemaakt voordat iets op de master branch komt. In JIRA sleep ik mijn taken naar ready to review als ik klaar ben, om te laten weten dat het gecontroleerd kan worden. Als deze door twee personen zijn goedgekeurd, dan sleep ik het naar done. Ook log ik mijn uren op JIRA, waardoor te zien is hoeveel ik per dag heb gewerkt. In confluence is de pagina navigatiestructuur te zien. Hierbij heb ik een aantal mappen toegevoegd en bestanden genoteerd die ingeleverd moeten worden aan Regterschot.
7.OOSE P-07
De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews 
en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij. 

Product:
zie onderzoeksverslag data transfer

zie Bitbucket reviews pull request

JIRA:
VQMSWB-54 - Getting issue details... STATUS VQMSWB-55 - Getting issue details... STATUS VQMSWB-56 - Getting issue details... STATUS VQMSWB-57 - Getting issue details... STATUS VQMSWB-61 - Getting issue details... STATUS

VQMSWB-150 - Getting issue details... STATUS
VQMSWB-203 - Getting issue details... STATUS

Ik had het data transfer verslag verbeter tijdens mijn review, dit is te zien in JIRA taken 54 t/m 61. Door dit te verbeteren, 
zorg ik ervoor dat de software niet verkeerd gemaakt wordt, als dit verslag niet klopt. Issue 150 is het reviewen van de JWT token checken functie voordat dit naar de master gepusht zou worden.

In de Bitbucket link zijn mijn pull request reviews te zien. 
Voor het maken van test kan er gekeken worden naar JIRA issue 203, waarin te zien is dat ik alle tests heb gemaakt die horen bij race.

8.OOSE P-08
De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak. 

Product:
zie persoonlijk verslag conclusie

zie persoonlijk verslag leerdoelen


In de conclusie leg ik uit wat ik heb geleerd van het project en hoe ik dit kan toepassen bij een volgend project. In de leerdoelen leg ik uit hoe ver ik ben ontwikkeld met de doelen die ik heb opgesteld aan het begin van het project.
9.


10.


  • No labels