Inleiding:
Leerdoelen:
Leerdoel 1: Het efficiënter werken aan taken, door meer tijd te besteden aan het ontwerpen.
Dit leerdoel heb ik gekozen, omdat in het vorig I-Project ik te weinig bezig was aan ontwerpen van bijvoorbeeld code.
Hierdoor moest mijn code vaak verbeterd worden, waardoor er te veel tijd verloren ging.
Dit leerdoel kan ik bereiken door:
- Meer te werken aan het technisch ontwerp, zodat ik van tevoren een duidelijke visie heb op wat ik wil coderen.
- De opdracht beter doorlezen en verdelen in sub-taken, zodat er een overzicht is van de taken.
- Regelmatig anderen mijn code laten reviewen, zodat latere fouten op tijd gezien kunnen worden.
Leerdoel 2: De mening van andere meer toenemen in mijn werk, zodat er een beter product kan ontstaan.
Dit leerdoel heeft te maken met het realisme kernkwadrant. Dit leerdoel heb ik gekozen, aangezien ik vaak dingen alleen op mijn manier doe en niet op iemand anders manier. Dit maakt het werk meestal wel realistisch, maar niet ideaal.
Om dit leerdoel te halen heb ik een aantal stappen bedacht die ik kan doorlopen om dit doel te halen.
- Regelmatig vragen voor een 2e blik op mijn werk.
- Zorgen voor een goed overleg als meningen verschillen.
- Als er iets is wat we allemaal moeten doen, dan kan ik vragen hoe een ander dit heeft aangepakt en eventueel opnemen in mijn werk.
Kernkwadranten pre-game
Kernkwadrant Bespraaktheid:
Kern kwaliteit | Valkuil | |
---|---|---|
Bespraaktheid | -> | Breedvoerigheid |
/\ | I | |
Allergie | Uitdaging | |
Kortafheid | <- | Bondigheid |
Kernkwadrant Realisme
Kern kwaliteit | Valkuil | |
---|---|---|
Realisme | -> | Materialisme |
/\ | I | |
Allergie | Uitdaging | |
Zweverigheid | <- | Idealisme |