Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Wat wil ik met het gesprek bereiken?

  • De bedoeling Het doel van het gesprek is dat wij om de onduidelijkheden die wij zijn tegen gekomen in de gegeven opdracht opgehelderd willen krijgener op het moment zijn ten opzichte van de opdracht te verduidelijken.
  • Een eerste kennismaking met de opdrachtgever, Erik Regterschot van Regterschot Racing.

Wat moet het mij opleveren?

  • Meer duidelijkheid over de verschillende eisen van het te realiseren systeem.
  • Verduidelijking over de verwachtingen van ons als projectgroep.
  • Het tijdsframe waarin bepaalde onderdelen van de opdracht gerealiseerd moeten worden.
  • Notulen met daarin de antwoorden van de gestelde vragen en overige informatieWij leveren voor dit gesprek een agenda op met punten die wij onduidelijk vinden zodat de klant zicht daar op kan voorbereiden.

Wanneer ben ik tevreden met het resultaat?

  • Zodra wij alle onduidelijkheden de opdracht helder hebben verhelderd en de klant geen nieuwe input meer heeften weten dat dit te realiseren is.

Waaraan merk ik dat ik mijn doel zal hebben bereikt?

  • Het doel van ons gesprek is behaald zodra wij en de klant een tevreden resultaat hebbenAls er geen vragen meer zijn vanuit onze kant en de opdrachtgever geen nieuwe input meer heeft.


R(Rollen):

Doe ik het gesprek alleen of met een medestudent?

  • Het gesprek zal met de gehele projectgroep gehouden worden.

Wie zijn er nog meer bij het gesprek aanwezig?

  • Naast de eigen projectgroep is Erik Regterschot, de opdrachtgever, aanwezig.

Wie stelt vragen en wie schrijft wat op?

  • Bram Bakker zal de notulen verzorgen.
  • Mits de opdrachtgever instemt, zal Sem voor opnameapparatuur zorgen.
  • Martin zal het algehele gesprek voorzitten, om het gesprek in goede banen te leiden en te zorgen dat we alle vragen die er zijn kunnen stellen.

Wat weet ik van mijn gesprekspartner?

  • Erik Regterschot is de eigenaar en oprichter van het bedrijf Regterschot Racing, een bedrijf dat zich focust op racen en het ontwerpen en ontwikkelen van raceauto's.

Hoe zit het met taken en verantwoordelijkheden?

  • Alle deelnemers van het gesprek dienen een actieve houding te hebben en ook actief deel te nemen aan het gesprek om goede vragen te kunnen stellen en goed de antwoorden van de opdrachtgever tot zich te nemen.
  • De voorzitter dient het gesprek in goede banen te leiden.
  • De notulist zal de belangrijkste punten noteren om vlug terug te kunnen lezen.
  • Notulist (Bram Bakker)
  • Voorzitter (Thomas Droppert)
  • Doorvrager (Martin van Lijden)


O(onderwerpen):

De bestaande website

Endpoints/API

Huidige database

UX/UI Applicatie

Algemeen

  • Mogen we dit gesprek opnemen zodat we later kunnen terugluisteren als ons iets niet duidelijk is?
  • Rond welke uren bent u beschikbaar voor het plannen van eventueel toekomstige gesprekken?
  • Wat is de verwachte reactietijd op een een email die wij aan u versturen?
  • Waarom is deze website/applicatie nodig?
  • Waarin verschilt de te realiseren applicatie met de website?
  • Welke features wilt u als eerste zien?

Database

  • Hoe ziet de database die wordt gebruikt voor de sensorgegevens van de raceauto's er uit?
  • Worden de huidige gegevens uit de database al weergegeven? Zo ja, op welke manier / hoe ziet dit er uit?
  • Zou het mogelijk zijn om een uitdraai of inzage van de huidige database te kunnen krijgen om zo beter te weten met welke gegevens wij om moeten gaan?

Applicatie

  • Wat verstaat u onder betrouwbaar en snel binnen de applicatie?
  • Hoe zou u de applicatie voorstellen? Ziet u graag grafieken en cijfers op een dashboard of heeft u liever een overzicht met cijfers?
  • Moet de applicatie openbaar zijn? Zo nee, welke groep moet welke informatie kunnen zien?

Website

  • Hoe ziet de huidige website er uit?
  • Moet de website openbaar zijn? Zo nee, welke groep moet welke informatie kunnen zien?

Uitbreidbaarheid

  • Welke onderdelen van het te realiseren product moeten uit te breiden zijn?
  • Waar moet rekening mee gehouden worden bij een eventuele uitbreiding van het systeem?
  • Is er een manier om de input van gebruikers te ontvangen en hiermee aan de slag te gaan om de applicatie te verbeteren?

Endpoints

  • In welke vorm moet de data naar de website gestuurd worden? Moet dit in JSON, plain text, encryptie etc.
  • Hoe ziet de huidige database eruit? Kunnen wij een copy krijgen zodat we de API hierop kunnen afstemmen.
  • Hoe wilt u de data terugzien in de applicatie.
  • Wat ziet u als betrouwbaar en snel in de applicatie.
  • Hoe ziet u de applicatie voor u? Bijvoorbeeld in de vorm van een dashboard?


P(Procedures):

Waar vindt het gesprek plaats?(Afwachtend vaan response)

Industriepark Kleefsewaard
MIC - Regterschot
Westervoortsedijk 73 TB
6827av arnhem

Hoe lang kan, mag, moet het duren?

  • Wij gaan ervan uit dat het gesprek ongeveer

...

  • 90 minuten zal duren, waarbij er

...

  • 10 minuten zijn om te introduceren en losjes het gesprek te beginnen, daarna hooguit een uur voor het stellen van vragen aan de opdrachtgever en tot slot

...

  • 20 minuten aan uitloop.

Welke hulpmiddelen heb ik nodig gezien voorgaande punten? (schrijfblok, bord, recorder etc.)

  • De notulist zal een laptop gebruiken.
  • Opnameapparatuur.Genoeg stoelen dat iedereen een plek heeft.
  • Agenda
  • Eventueel digibord

Gaan we aan tafel zitten?

  • Ja, we gaan aan een tafel zitten op het kantoor bij de opdrachtgever

Hoe? (tegenover elkaar, in een hoek?  Etc.)Wat is voor mij en de gesprekspartner een prettige manier om te zitten?

  • In een kring om een tafel.