Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Opdrachtgever

First8

Titel

Mobile Payment

Opdracht

Eén van onze klanten is een grote payment service provider (PSP). De diensten van een PSP bestaan uit het verzorgen van een veilige en betrouwbare betaaloplossing voor verkoop van online diensten en producten. Klanten van een PSP zijn zgn, merchants, veelal webwinkels. First8 heeft voor hen de complete payment applicatie ontwikkeld. Deze uiterst bedrijfskritische applicatie is de core business van hun dienstverlening. Met deze betaaloplossing kunnen webwinkels hun klanten de mogelijkheid aanbieden van verschillende betaalmethoden via een uniforme gebruikersinterface: het betaalmenu. De betaaloplossing heeft integraties met alle grote banken, credit card acquirers en lokale payment providers.

Opdracht

De mobiele variant van het betaalmenu is aan vervanging toe. Het bestaande betaalmenu ondersteunt legio betaalmethoden zoals credit cards, debit cards, iDEAL, Paypal etc. Sommige van deze betaalmethoden vereisen een redirect naar een andere website, anderen weer niet.  Sommige betaalmethoden hebben online validatie, anderen weer niet. Er zijn dus allerlei verschillende varianten.

Eén doel van de opdracht is om te kijken welke interactie modellen het beste werken voor elke betaalmethode. Het tweede doel is het realiseren van een nette gestructureerde implementatie zonder voor elke toekomstige nieuwe betaalmethode het wiel opnieuw te moeten uitvinden. Complicerende factoren zijn dat we verschillende mobieltjes willen ondersteunen, elke merchant zijn eigen vormgeving wil kunnen gebruiken, het in verschillende talen beschikbaar moet zijn en we ook het gedrag van klanten willen kunnen meten.

Wij verwachten een werkend prototype gemaakt in GWT waarin de verschillende schermen in een net ontwerp zijn geïmplementeerd.

Het gaat ons niet om de achterliggende protocollen, deze zijn al gebouwd. Deze kunnen in dit project vervangen worden door bijvoorbeeld stubs.

Technologie

  • Uitwerken en uittekenen in UML
  • Functioneel ontwerp van de mobiele app
  • Technisch ontwerp met behulp van model view presenter
  • Bouwen van het werkende prototype met behulp van Google Web Toolkit (GWT)
  • Testen op diverse telefoons

Contact

Peter Boonk