Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Om een toernooi in te delen is er veel data nodig, waaronder de spelers, het aantal rondes dat gespeelt gespeed kan worden, de matches die voor de huidige matches gespeeld zijn, en de ronde die ingedeeld moet worden. Van deze data maakt het de methode een lijst van matches met de spelers die meedoen, de ronde waarin de matches plaatsvinden, de groep waartoe de spelers behoren, en eventuele resultaten die al duidelijk zijn (bij oneven spelers die een bye krijgen).

Het deelt deze spelers in met behulp van de JaVaFo api API. Alles dat de layoutStrategy doet is in feite het veranderen van PlayerDTOs en MatchDTOs naar iets dat de JaVaFo api API kan begrijpen:

Eerst sorteert het de spelers op rating, zodat de rangorde juist is, en in de eerste ronde de juiste spelers prioriteit geeft. Vervolgens vertaalt het de matchDTOs naar individuele matchresultaten voor de 2 spelers, vanwege de eisen van JaVaFo. Als het een bye tegenkomt (blackPlayer is null) maakt het er maar een matchresultaat van. Vervolgens berekent het de score om door te geven aan JaVaFo. Dit was nodig voor de matchmaking volgens Fide

...