Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: Feedback verwerkt van de verduidelijking van perioidecompetitie

...

Indien een groep een oneven aantal spelers heeft wordt degene die overblijft ingedeeld tegenover een niet-ingevulde zwarte speler en wordt de match oneven verklaard. Nog steeds word ernaar gekeken dat elke speler tegen elkaar speelt.

Periodecompetitie

Het indelingssysteem voor de periodecompetitie gebruikt verschillende schema's om zijn de indeling te maken. Deze schema's worden gekozen voordat de indeling wordt gemaakt wordt. De gebruiker moet kunnen kiezen in welk schema de competitie wordt gegenereerd wordt , vandaar dat het van te voren is dit van tevoren wordt gedaan.  

De functie begint met het sorteren van de spelers op de volgorde van hoogste rating naar het laagste om te zorgen dat de gekregen schema's goed zouden werken. Hierna wordt er gecontroleerd hoeveel spelers er in de gekozen groep zit zodat er rekening kan worden gehouden met eventuele oneven spelersaantallen. Een null speler bij ons als oneven getoond in de matches tabellen binnen een groep. 

Hierna wordt de goede juiste variatie gekozen d.m.v. door het aantal spelers op te lezencontroleren. Dit is gedaan met een switch-case, omdat dit het zo makkelijk is om mogelijk gemakkelijk maakt om in de toekomst nieuwe opties toe te voegen in de toekomst. Om de matches wedstrijden te genereren, wordt er door de variaties tabel geloopt zodat het variatietabel gelopen, zodat dit altijd voor het goede juiste aantal rondes gebeurdgebeurt. Mocht er dus een nieuwe variatie komen binnen de variatie tabel variatietabel met bijvoorbeeld 6 rondes i.p.v. 5 dan zou hij zichzelf er op in plaats van 5, dan zal het systeem zich hierop aanpassen.

Binnen deze loop van de rondes wordt er door genereert generateLayout de matches gegenereerd. Deze matches worden toegevoegd aan een list lijst van matches. De spelers lijst spelerslijst wordt, samen met de ronde variatierondevariatie, een rondeID ronde-ID en een groepID groep-ID, gebruikt om de matches te maken. Van te voren tevoren worden de spelers omgezet naar players spelers 1 en 2 in dezelfde volgorde, van hoge rating naar lage rating.

Om te zorgen dat de mogelijk toegevoegde null speler (oneven speler) goed neergezet wordt wordt het hierna gecheckt. Mocht er een null speler zijn wordt deze altijd neergezet als de zwartspeler. Het resultaat kan ook al worden ingevoerd in dit geval.

...