Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Indien een groep een oneven aantal spelers heeft wordt degene die overblijft ingedeeld tegenover een niet-ingevulde zwarte speler en wordt de match oneven verklaard. Nog steeds word ernaar gekeken dat elke speler tegen elkaar speelt.

Periodecompetitie

Het indelingssysteem voor de periodecompetitie gebruikt verschillende schema's om zijn indeling te maken. Deze worden gekozen voordat de indeling gemaakt wordt. De gebruiker moet kunnen kiezen in welk schema de competitie gegenereerd wordt vandaar dat het van te voren is gedaan.  

De functie begint met het sorteren van de spelers op de volgorde van hoogste rating naar het laagste om te zorgen dat de gekregen schema's goed zouden werken. Hierna wordt er gecontroleerd hoeveel spelers er in de gekozen groep zit zodat er rekening kan worden gehouden met eventuele oneven spelersaantallen. Een null speler bij ons als oneven getoond in de matches tabellen binnen een groep. 

Hierna wordt de goede variatie gekozen d.m.v. het aantal spelers op te lezen. Dit is gedaan met een switch case omdat het zo makkelijk is om mogelijk nieuwe opties toe te voegen in de toekomst. Om de matches te genereren wordt er door de variaties tabel geloopt zodat het altijd voor het goede aantal rondes gebeurd. Mocht er dus een nieuwe variatie komen binnen de variatie tabel met bijvoorbeeld 6 rondes i.p.v. 5 dan zou hij zichzelf er op aanpassen.

Binnen deze loop van de rondes wordt er door generateLayout de matches gegenereerd. Deze matches worden toegevoegd aan een list van matches. De spelers lijst wordt samen met de ronde variatie, een rondeID en een groepID gebruikt om de matches te maken. Van te voren worden de spelers omgezet naar players 1 en 2 in dezelfde volgorde van hoge rating naar lage rating.

Om te zorgen dat de mogelijk toegevoegde null speler ( oneven speler ) goed neergezet wordt wordt het hierna gecheckt. Mocht er een null speler zijn wordt deze altijd neergezet als de zwartspeler. Het resultaat kan ook al worden ingevoerd in dit geval.

Na het aanmaken van de matches worden deze teruggestuurd en dan kan deze worden toegevoegd aan de ronde binnen de loop. Na het één keer aflopen van de loop is er ook één ronde gemaakt met matches. Deze kan samen met de matches na de loop worden meegegeven aan  een nieuwe CompetitionLayoutDTO om zo de functie af te ronden.

Daarna worden de matches uit de geretourneerde layout gehaald om deze op te zetten in de database.tekst

Toernooi

tekst

Overig

JaVaFo

...