...
Zwitsers is het meest complexe indelingsysteem dat voor door Klukkluk afgehandeld moet kunnen worden. Bij zwitsers is er maar een groep van spelers, en het doel van zwitsers is om mensen in deze groep nooit 2 keer tegen elkaar te laten spelen, en spelers met hogere scores tegen spelers met vergelijkbare sccores te matchen. Een toernooi dat ingedeelt ingedeeld wordt met een zwitserse indeling vind plaats over meerdere sessies, tussen deze sessies moeten de resultaten van de vorige sessie ingevoerd zijn, want deze zijn relevant voor het genereren van een indeling van de volgende ronde.
Voor alle rondes worden de spelers gesorteerd van hoog naar laag. Hierbij wordt eerst gekeken naar score binnen de wedstrijd, daarna naar weerstandspunten, daarna naar SB-punten en daarna een willekeurig nummer. Het aantal rondes dat met zwitsers gespeeld kan worden is gelimiteerd, gezien spelers niet meerdere keren tegen elkaar mogen spelen, maar kan verschillen. Een toernooi met 20 spelers kan maximaal 10 rondes hebben, maar er kunnen bijvoorbeeld ook maar 4 of 6 of 7 rondes in totaal gespeeld worden. Je kan het aantal rondes dus instellen in Klukkluk bij het aanmaken van de competitie.
...
Als een speler uit een puntengroep naar beneden schuift mag deze speler dat niet weer in de volgende ronde krijgenniet weer naar beneden schuiven. Ditzelfde geld voor de persoon met wie deze wordt ingedeeld. Dit heet een float. Een persoon met een float mag niet dezelfde float 2 keer krijgen.
...
Het aantal rondes moet niet hoger worden dan het vooraf bepaalde maximaal aantal rondes.
twee Twee spelers mogen niet twee keer tegen elkaar spelen.
een Een speler mag niet 2 keer in een toernooi een Bye krijgen.
een Een speler mag niet drie keer achter elkaar dezelfde kleur hebben.
een Een speler mag niet een kleursaldo hebben van minder dan -2 of meer dan 2.
...
Dit programma kan via een adapter pattern toegevoegd worden aan KlukKlukKlukkluk, zodat de code niet hard gekoppelt gekoppeld is aan JaVaFo. Elke keer dat het aangeroepen wordt moeten alle entiteiten namelijk naar een string vertaald worden.
...