Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Zwitsers is het meest complexe indelingsysteem dat voor klukkluk Klukkluk afgehandeld moet kunnen worden. Bij zwitsers is er maar een groep van spelers, en het doel van zwitsers is om mensen in deze groep nooit 2 keer tegen elkaar te laten spelen, en spelers met hogere scores tegen spelers met vergelijkbare sccores te matchen. Een toernooi dat ingedeelt wordt met een zwitserse indeling vind plaats over meerdere sessies, tussen deze sessies moeten de resultaten van de vorige sessie ingevoerd zijn, want deze zijn relevant voor het genereren van een indeling van de volgende ronde. 

...

De kleur die de spelers spelen wordt bepaald door de kleuren die de spelers al gespeeld hebben. Iedere speler heeft een kleurensaldo die vermeerdert als er gespeeld wordt met wit en vermindert als er gespeeld wordt met zwart. Als iemand 2 keer achter elkaar dezelfde kleur gespeeld heeft in de vorige twee matches moet die persoon met de andere kleur spelen. Anders moet de persoon met +1 saldo wit spelen, anders moet de persoon met -1 zwart spelen, anders moet een van de spelers de tegenovergestelde kleur kiezen, als dat niet lukt is het randomwillekeurig. Bij een absolute kleurvoorkeur (2 keer achter elkaar een kleur, of kleursaldo van 2 of -2) moeten de matches zo ingedeeld worden dat deze persoon niet weer als deze kleur speelt. In de situatie waarbij beide spelers dezelfde kleuren hebben gespeeld in de laatste ronde pak je of de hoogste, of deel je ze in volgens de laatste keer dat ze niet dezelfde kleur hadden. Bij de eerste ronde krijgen de spelers met een oneven nummer wit, en de spelers met een even nummer zwart.

...