Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: Usecase namen toegevoegd

...

Design decisions for the sub-systems

USECASE 3 - Beheren van competitiegroepen

Het beheren van competitiegroepen werkt als volgt: Op het scherm voor competitiebeheer is rechts in beeld achter elke competitie een knop zichtbaar, gelabeld "Groepen". Door op deze knop te drukken wordt de gebruiker naar het groepen-beheerscherm gebracht. Vanuit hier kan de gebruiker nieuwe groepen aanmaken, of bestaande groepen aanpassen en verwijderen. De groepen binnen de geselecteerde competitie staan alfabetisch gelabeld in het midden van het scherm. Alle spelers staan in een tabel aan de linkerkant om toegevoegd te worden aan een competitiegroep.

...

Er waren voor het implementeren van competitiegroepen geen ingewikkelde beslissingen of oplossingen. Het betreft voornamelijk simpele CRUD-operaties waarvoor de implementatie relatief gemakkelijk is. Wel is voor deze implementatie gekozen om geen gebruik te maken van een servicelaag, omdat alleen de naam van de competitiegroep gedefinieerd kan worden.

USECASE 4 - Beheren van spelers in competitiegroep

Op het scherm voor het beheren van groepen kunnen spelers aan groepen toegevoegd worden. Dit kan door een groep te selecteren uit de tabel in het midden van het beeld, waarna deze in de rechtertabel uitgebreid wordt weergegeven. Als de groep al spelers bevat worden deze in de rechtertabel afgebeeld. De gebruiker kan nu op de linkertabel op een speler drukken en vervolgens op de pijl naar rechts om deze naar de competitiegroep te verplaatsen. Dit werkt natuurlijk hetzelfde als er een speler uit de competitiegroep gehaald moet worden, dan kan de gebruiker in de rechtertabel een speler aanklikken en vervolgens op de pijl naar links klikken om de desbetreffende speler uit de groep te verwijderen.

...