...
Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil een nieuwe competitie aanmaken, daarom wordt de createCompetition functie aangeroepen.
Beheren van competitiegroepen
Use Case 3.1: Competitiegroepen bekijken
...
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: Secretaris, omdat zij geen inactieve of incorrecte informatie over de competities willen zodat er geen onduidelijkheden komen. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een competitiegroep kunnen verwijderen als deze niet meer nodig is binnen het systeem. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft de competities open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een competitiegroep verwijderd van een competitie | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de competitiegroepen te willen zien van de gekozen competitie 3. De wedstrijdleider geeft aan een competitiegroep te willen verwijderen. 7. De wedstrijdleider bevestigt de keuze. |
4. Systeem vraagt of de gebruiker het zeker weet. 6. [keuze = ja] Systeem verwijderd de gekozen competitiegroep. |
Extensions (Alternative Flow): Keuze is nee. | |
6a Competitiegroep wordt niet verwijdert. |
...
Beheren van spelers in competitiegroep
UC
...
4.1: Spelers
...
bekijken van competitiegroep
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat hij goed geïnformeerd wil zijn over wie de leden zijn en hoeveel leden er in totaal zijn per competitiegroep. |
De
secretaris, omdat hij de persoonsgegevens moet bijhouden van de actieve leden en dan is een digitale lijst erg handig. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen de spelers kunnen bekijken zodat ze weten wie er in |
een competitiegroep zit. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het |
competitiegroep scherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider ziet alle bekende spelers in de competitiegroep. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de spelerslijst van de competitiegroep te willen zien. |
3. Systeem toont invulvelden voor de voornaam, achternaam, rating en type van de speler. |
UC 1.2: Spelers toevoegen
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat hij wil dat de leden goed kunnen worden ingedeeld d.m.v. het indelingsprogramma. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten registreren binnen het systeem zodat zij ingedeeld kunnen worden binnen competities en toernooien | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe speler geregistreerd. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de spelerslijst te willen zien. 4. De wedstrijdleider vult de voornaam, achternaam, rating en type van de nieuwe speler in. |
3. Systeem toont invulvelden voor de voornaam, achternaam, rating en type van de speler. 5. Systeem registreert de nieuwe Speler. |
UC 1.3: Spelers verwijderen
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat hij wil dat de leden goed kunnen worden ingedeeld d.m.v. het indelingsprogramma. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen spelers kunnen verwijderen omdat zij niet meer actief zijn bij de vereniging. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een speler verwijderd. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de spelerslijst te willen zien. 4. De wedstrijdleider geeft aan een speler te willen verwijderen. 6. De wedstrijdleider bevestigt de keuze . | 3. Systeem toont invulvelden voor de voornaam, achternaam, rating en type van de speler. 5. Systeem vraagt of de gebruiker het zeker weet. 7. [keuze = ja] Systeem verwijdert de gekozen speler. |
Extensions (Alternative Flow): Keuze is nee. | |
| 7a Speler wordt niet verwijdert. Usecase verwijderen stopt. |
UC 1.4: Spelers bewerken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat hij wil dat de gegevens van de leden correct in het systeem staan zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten kunnen bewerken omdat de gegevens van de speler anders is. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft de gegevens van een speler aangepast. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de spelerslijst te willen zien. 4. De wedstrijdleider geeft aan een speler te willen bewerken. 6. De wedstrijdleider past de gegevens aan en geeft aan te willen opslaan. |
3. Systeem toont invulvelden voor de voornaam, achternaam, rating en type van de speler. 5. Systeem toont de voornaam, achternaam, type en de rating van de speler. 7. Systeem slaat de nieuwe gegevens op. |
Startrating vastleggen
Use Case 4
...