...
Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil als eerste alle speler zien en daarna een nieuwe speler aanmaken, daarom wordt de laatSpelerVeldenZien functie aangeroepen. Vervolgs wordt er een gast of een speler lid aangemaakt in het systeem.
Beheren van competities
Use Case 2.1: Competitie aanmaken
...
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: Secretaris, omdat zij geen inactieve of incorrecte informatie over de competities willen zodat er geen onduidelijkheden komen. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een competitie kunnen verwijderen als deze niet meer nodig zijn binnen het systeem. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de competities te willen zien. 3. De wedstrijdleider geeft aan een competitie te willen verwijderen. 7. De wedstrijdleider bevestigt de keuze. |
4. Systeem vraagt of de gebruiker het zeker weet. 6. [keuze = ja] Systeem verwijderd de gekozen competitie. |
Extensions (Alternative Flow): Keuze is nee. | |
6a Competitie wordt niet verwijdert. |
System Sequence
...
Diagram
Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil een nieuwe competitie aanmaken, daarom wordt de createCompetition functie aangeroepen.
<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>
Toekennen van competitietype
...
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat het belangrijk is dat er variatie is binnen de competities voor het speelgenot van de leden. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft stap 5 van Use case 2: Aanmaken van een competitie uitgevoerd. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een competitie-type gegeven aan de nieuw aangemaakte competitie. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
| |
Extensions (Alternative Flow): De gekozen competitiesoort is een meerkamp. | |
2a. De wedstrijdleider geeft de rondesoort aan. | 1a. Systeem toont een invulveld voor rondesoort. 3a. Systeem geeft de gekozen instellingen door aan de competitie. |
System Sequence Diagram (optional)
<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>
...