Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil als eerste alle speler zien en daarna een nieuwe speler aanmaken, daarom wordt de laatSpelerVeldenZien functie aangeroepen. Vervolgs wordt er een gast of een speler lid aangemaakt in het systeem.

Image Removed


Beheren van competities

Use Case 2.1: Competitie aanmaken

...

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

Secretaris, omdat zij geen inactieve of incorrecte informatie over de competities willen zodat er geen onduidelijkheden komen.
Voorzitters, omdat hij wilt dat de oude informatie weggehaald wordt zodat er focus kan gelegd worden op nieuwe competities.

Brief description:

De wedstrijdleider moet een competitie kunnen verwijderen als deze niet meer nodig zijn binnen het systeem.

Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open.

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt.

Main Success Scenario (Basic Flow):

Actor Action

System Responsibility

1. De wedstrijdleider geeft aan de competities te willen zien.


3. De wedstrijdleider geeft aan een competitie te willen verwijderen.


7. De wedstrijdleider bevestigt de keuze.


2. Systeem toont de naam, competitie type en aantal spelers van de bestaande competities.


4. Systeem vraagt of de gebruiker het zeker weet.


6. [keuze = ja] Systeem verwijderd de gekozen competitie.

Extensions (Alternative Flow): Keuze is nee.



6a Competitie wordt niet verwijdert.
Usecase verwijderen stopt.


System Sequence

...

Diagram 

Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil een nieuwe competitie aanmaken, daarom wordt de createCompetition functie aangeroepen.

Image Added<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>

Toekennen van competitietype

...

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

De voorzitter, omdat het belangrijk is dat er variatie is binnen de competities voor het speelgenot van de leden. 
De secretaris, omdat hij met correcte informatie rondom de competities goede communicatie kan hebben met de leden.

Brief description:

De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden.

Preconditions: De wedstrijdleider heeft stap 5 van Use case 2: Aanmaken van een competitie uitgevoerd.

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een competitie-type gegeven aan de nieuw aangemaakte competitie.

Main Success Scenario (Basic Flow): 

Actor Action

System Responsibility


  1. Systeem geeft de juiste competitie type instellingen door aan de competitie .

Extensions (Alternative Flow): De gekozen competitiesoort is een meerkamp.


2a. De wedstrijdleider geeft de rondesoort aan. 

1a. Systeem toont een invulveld voor rondesoort.


3a. Systeem geeft de gekozen instellingen door aan de competitie.

System Sequence Diagram (optional)

<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>

...