...
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De voorzitter, omdat hij wilt dat de gegevens van de leden correct in het systeem staan zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten kunnen bewerken omdat de gegevens van de speler anders is. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft de gegevens van een speler aangepast. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider geeft aan de spelerslijst te willen zien. 3. De wedstrijdleider geeft aan een speler te willen bewerken. 5. De wedstrijdleider past de gegevens aan en geeft aan te willen opslaan. |
4. Systeem toont de voornaam, achternaam, type en de rating van de speler. 6. Systeem slaat de nieuwe gegevens op. |
System Sequence Diagram
Omdat deze vier usecases allemaal CRUD zijn is er voor gekozen om alleen het aanmaken van een speler uit te werken in een system sequence diagram, zodat toch duidelijk is hoe het werkt. De wedstrijdleider wil als eerste alle speler zien en daarna een nieuwe speler aanmaken, daarom wordt de laatSpelerVeldenZien functie aangeroepen. Vervolgs wordt er een gast of een speler lid aangemaakt in het systeem.
Beheren van competities
Use Case 2.1: Competitie aanmaken
...