Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

De voorzitter, omdat hij goed geïnformeerd wil zijn over wie de leden zijn en hoeveel leden er in totaal zijn.
De penningmeester, omdat veranderingen in het ledenaantal gevolgen kunnen voor het budget van de vereniging.
De secretaris, omdat hij de persoonsgegevens moet bijhouden van de actieve leden en dan is een digitale lijst erg handig.

Brief description:

De wedstrijdleiders willen de spelers kunnen bekijken zodat ze weten wie er in het systeem staat.

Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. 

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider ziet alle bekende spelers

Main Success Scenario (Basic Flow):

Actor Action

System Responsibility

1. De wedstrijdleider klikt op geeft aan de spelerslijst knopte willen zien.


2. Systeem toont voornaam, achternaam, rating en datum van lidmaatschap indien van toepassing van de bekende spelers

...

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

De voorzitter, omdat hij wilt dat de leden goed kunnen worden ingedeeld d.m.v. het indelingsprogramma.
De penningmeester, omdat veranderingen in het ledenaantal gevolgen kunnen voor het budget van de vereniging.
De secretaris, omdat hij de persoonsgegevens moet bijhouden van de actieve leden en dan is het handig als de digitale lijst actueel is.

Brief description:

De wedstrijdleiders willen leden en gasten registreren binnen het systeem zodat zij ingedeeld kunnen worden binnen competities en toernooien

Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. 

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe speler geregistreerd. 

Main Success Scenario (Basic Flow):

Actor Action

System Responsibility

1. De wedstrijdleider klikt op geeft aan de spelerslijst knopte willen zien.


3. De wedstrijdleider klikt op de speler toevoegen knopgeeft aan een nieuwe speler te wilen toevoegen.


5. De wedstrijdleider vult de naam voornaam, achternaam en de huidige rating van het nieuwe speler in.

6. De wedstrijdleider selecteert type en voegt de nieuwe speler toe.


2. Systeem toont voornaam, achternaam, rating en datum van lidmaatschap indien van toepassing datum van lidmaatschap van de bekende spelers.


4. Systeem toont invulvelden voor de voornaam, achternaam, type en de rating van gasten. Invulvelden voor een nieuwe speler worden ook getoond. 



7.  [type = gast] Systeem registreert de nieuwe gast.

Extensions (Alternative Flow): Type is lid.


6a8a. De wedstrijdleider vult de datum van lidmaatschap in en voegt het nieuwe lid toe.

7a Systeem toont invulveld voor datum van lidmaatschap.


9a. Systeem registreert het . Systeem registreert het nieuwe Lid.


UC 1.3: Spelers verwijderen

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

De voorzitter, omdat hij wilt dat de leden goed kunnen worden ingedeeld d.m.v. het indelingsprogramma.
De penningmeester, omdat inactieve of niet betalende spelers een negatieve invloed hebben op het verwachte budget.
De secretaris, omdat er met inactieve spelers geen accurate toernooiplanning gemaakt kan worden

Brief description:

De wedstrijdleiders willen spelers kunnen verwijderen omdat zij niet meer actief zijn bij de vereniging.

Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. 

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een speler verwijderd. 

Main Success Scenario (Basic Flow): 

Actor Action

System Responsibility

1. De wedstrijdleider klikt op geeft aan de spelerslijst knopte willen zien.


3. De wedstrijdleider klikt op de prullenbak knop rechts van de spelergeeft aan een speler te willen verwijderen.


5. De wedstrijdleider bevestigt de keuze  keuze  .

 
2. Systeem toont voornaam, achternaam, rating en datum van lidmaatschap indien van toepassing datum van lidmaatschap van de bekende spelers.


4. Systeem toont een confirmatie scherm vraagt of de gebruiker het zeker weet.


6. Systeem [keuze = ja] Systeem verwijderd de gekozen speler.

Extensions (Alternative Flow): Keuze is nee.


 

6a Speler wordt niet verwijdert.
Usecase verwijderen stopt


UC 1UC 1.4: Spelers bewerken

Primary actor: Wedstrijdleider

Stakeholders and Interests:

De voorzitter, omdat hij wilt dat de gegevens van de leden correct in het systeem staan zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan..
De secretaris, omdat incorrecte persoonsgegevens van de leden niet goed is voor de communicatie tussen de vereniging en de leden. 

Brief description:

De wedstrijdleiders willen leden en gasten kunnen bewerken omdat de gegevens van de speler anders is.

Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. 

Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft de gegevens van een speler aangepast.

Main Success Scenario (Basic Flow):

Actor Action

System Responsibility

1. De wedstrijdleider klikt op geeft aan de spelerslijst knopte willen zien.


3. De wedstrijdleider geeft aan een speler te willen bewerken.


5. De wedstrijdleider past de gegevens aan en drukt op de bewerken knop.geeft aan te willen opslaan


2. Systeem toont voornaam, achternaam, type speler en rating rating en datum van lidmaatschap indien van toepassing van de bekende spelers.


4. Systeem toont de voornaam, achternaam, type en de rating van gastende speler


6. Systeem slaat de nieuwe gegevens op.

...

<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>

Operation Contracts (optional)

<If the use case contains complex manipulations of domain objects, you may decide to specify operation contracts for all system operations included in the use case/ SSD.>

Beheren van competities

Use Case 2.1: Competitie aanmaken

...

<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>

Operation Contracts (optional)

<If the use case contains complex manipulations of domain objects, you may decide to specify operation contracts for all system operations included in the use case/ SSD.>

...

<In case the use-case entails complex scenarios, you may decide to create a system sequence diagram showing events generated by external actors, the order of events and inter-system events. All systems are treated as a black box>

Operation Contracts (optional)

<If the use case contains complex manipulations of domain objects, you may decide to specify operation contracts for all system operations included in the use case/ SSD.>

...