...
Domain Model
Use-casebeschrijvingen
UC 1: Beheren spelers
UC 1.1: Spelers bekijken
...
Beheren van competities
Use Case 2: Aanmaken van een competitie.1: Competitie aanmaken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat er zonder competities geen partijen kunnen worden ingedeeld. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de competities knop 3. De wedstrijdleider klikt op de competitie toevoegen knop 5. De wedstrijdleider vult de gegevens in voor de competitie. |
4. Systeem toont invulvelden voor de naam, soort competitie, aantal avonden, aantal punten(Zwitsers), type Zwitsers en de indelingsvariatie. 6. Systeem voert usecase Toekennen van competitietype uit 7. Systeem maakt een nieuwe competitie aan. |
Use Case 2.2: Competities bekijken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: Spelers, omdat zij met een duidelijk overzicht gemakkelijk kunnen zien welke competities er zijn voor een inschrijving. Wedstrijdleiders, omdat zij met een duidelijk overzicht gemakkelijk kunnen zien wanneer de competities beginnen zodat zij deze kunnen beheren. | |
Brief description: De wedstrijdleider wilt de competities kunnen bekijken zodat hij alle competities in een ogenblik kan zien. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de competities knop |
|
Use Case 2.3: Competitie bewerken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat er zonder competities geen partijen kunnen worden ingedeeld. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een competitie bijgewerkt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de competities knop 3. De wedstrijdleider klikt op het competitie bewerken icoon. 5. De wedstrijdleider vult de bewerkte gegevens van de competitie in. |
4. Systeem toont invulvelden voor de naam, soort competitie, aantal avonden, aantal punten(Zwitsers), type Zwitsers en de indelingsvariatie. 6. Systeem bewerkt de competitie met de nieuwe gegevens. |
Use Case 2.4: Competitie verwijderen
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een competitie kunnen verwijderen als deze niet meer nodig zijn binnen het systeem. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de competities knop 3. De wedstrijdleider klikt op |
het kruis knop 5. De wedstrijdleider vult de gegevens in voor de competitie. |
4. Systeem toont invulvelden voor de naam, soort competitie, aantal avonden, aantal punten(Zwitsers), type Zwitsers en de indelingsvariatie.
7. Systeem maakt een nieuwe competitie aan. |
System Sequence Diagram (optional)
...