...
Domain Model
Use-case Descriptions
Beheren leden en gasten
UC 1: Beheren spelers
UC Use Case 1.1: Spelers bekijken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de competities niet gespeeld zouden kunnen worden zonder dat er spelers bekend zijn voor de indelingen. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen de spelers kunnen bekijken zodat ze weten wie er in het systeem staat. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm creatie open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider ziet alle bekende spelers | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de spelerslijst knop |
|
Use Case UC 1.2: Spelers toevoegen
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de competities niet gespeeld zouden kunnen worden zonder dat er leden en gasten bekend zijn voor de indelingen. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten registreren binnen het systeem zodat zij ingedeeld kunnen worden binnen competities en toernooien | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuw speler geregistreerd. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de spelerslijst knop. 3. De wedstrijdleider klikt op de speler toevoegen knop. 5. De wedstrijdleider vult de naam en de huidige rating van het nieuwe speler in. 6. De wedstrijdleider selecteert type en voegt de nieuwe speler toe. |
4. Systeem toont de voornaam, achternaam en de rating van gasten. Invulvelden voor een nieuwe speler worden ook getoond. 7. [type = gast] Systeem registreert de nieuwe gast. |
Extensions (Alternative Flow): Type is lid. | |
6a. De wedstrijdleider vult de datum van lidmaatschap in en voegt het nieuwe lid toe. | 7a. Systeem registreert het nieuwe Lid. |
Use Case UC 1.3: Spelers verwijderen
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de inactieve spelers uit de spelerslijst moeten kunnen gehaald worden. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen spelers kunnen verwijderen omdat zij niet meer actief zijn bij de vereniging. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een speler verwijderd. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de spelerslijst knop 3. De wedstrijdleider klikt op de speler verwijderen knop. 5. De wedstrijdleider selecteert een speler om te verwijderen en klikt op de knop. 7. De wedstrijdleider bevestigt de keuze | 4. Systeem toont hetzelfde als bij stap 2 met een knop met een rood kruis bij elke speler. 6. Systeem toont een confirmatie scherm of de gebruiker het zeker weet. 8. Systeem verwijderd de gekozen speler. |
Use Case UC 1.4: Spelers bewerken
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de competities niet gespeeld zouden kunnen worden zonder dat er leden en gasten bekend zijn voor de indelingen. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten kunnen bewerken omdat de gegevens van de speler anders is. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft de gegevens van een speler aangepast. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de spelerslijst knop. 3. De wedstrijdleider geeft aan een speler te willen bewerken. 5. De wedstrijdleider past de gegevens aan en drukt op de bewerken knop. |
4. Systeem toont de voornaam, achternaam, type en de rating van gasten. 6. Systeem slaat de nieuwe gegevens op. |
...