...
Use Case 1: Beheren leden en gasten
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de competities niet gespeeld zouden kunnen worden zonder dat er leden en gasten bekend zijn voor de indelingen. | |
Brief description: De wedstrijdleiders willen leden en gasten registreren binnen het systeem zodat zij ingedeeld kunnen worden binnen competities en toernooien | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm creatie open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuw lid geregistreerd. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de spelerslijst knop
5. De wedstrijdleider vult de naam, datum van lidmaatschap en de huidige rating van het nieuwe lid in en voegt hem toe. |
4. Systeem toont de voornaam, achternaam en de rating van gasten. Invulvelden voor een nieuwe speler worden ook getoond. 6. Systeem registreert het nieuwe lid. |
Extensions (Alternative Flow): Het nieuwe lid is al bekend als gast | |
5a. De wedstrijdleider kiest de juiste gast en gaat verder. | 6. |
Extensions (Alternative Flow): Het nieuwe lid is een gast. | |
5b. De wedstrijdleider vult de naam en de huidige rating van het nieuwe lid in en voegt hem toe | 6b. Systeem registreert de nieuwe gast. |
System Sequence Diagram (optional)
...
Use Case 2: Aanmaken van een competitie
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat er zonder competities geen indelingen kunnen worden gemaakt voor de partijen. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft KlukKluk geopend en heeft het hoofdscherm open. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een nieuwe competitie aangemaakt. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
1. De wedstrijdleider klikt op de competities knop
5. De wedstrijdleider vult de gegevens in voor de competitie. |
4. Systeem toont invulvelden voor de naam, soort competitie, aantal avonden, aantal punten(Zwitsers), type Zwitsers en de indelingsvariatie.
7. Systeem maakt een nieuwe competitie aan. |
System Sequence Diagram (optional)
...
Use Case 3: Toekennen van competitietype
Primary actor: Wedstrijdleider | |
Stakeholders and Interests: De wedstrijdleider, omdat de competities de correcte aantal rondes, het aantal gespeelde rondes en type rondes per avond moeten krijgen. | |
Brief description: De wedstrijdleider moet een nieuwe competitie kunnen aanmaken, zodat deze kan worden ingezet voor het organiseren van schaakwedstrijden. | |
Preconditions: De wedstrijdleider heeft stap 5 van Use case 2: Aanmaken van een competitie uitgevoerd. | |
Postconditions (Success Guarantee): De wedstrijdleider heeft een competitie-type gegeven aan de nieuw aangemaakte competitie. | |
Main Success Scenario (Basic Flow): | |
Actor Action | System Responsibility |
5. De wedstrijdleider vult de gegevens in voor de competitie.
1.
4. Systeem toont invulvelden voor de naam, soort competitie, aantal punten(Zwitsers), type Zwitsers en de indelingsvariatie.
6. Systeem voert usecase Toekennen van competitietype uit7. Systeem maakt een nieuwe competitie aan.
| |
Extensions (Alternative Flow): |
De gekozen competitiesoort is een toernooi. | |
2a. De wedstrijdleider kiest |
het juiste aantal rondes en gespeelde rondes en gaat verder. |
1a. Systeem toont een invulveld voor het aantal rondes en aantal gespeelde rondes per avond. 3a. Systeem geeft het juiste aantal rondes, gespeelde rondes en type rondes liggend aan de competitiesoort. |
System Sequence Diagram (optional)
...