Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

OOSE P-04. De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Description (SDD).

               Voor het verwijderen van een tab was nog geen code geschreven maar dit moest wel gedaan worden. Ik heb deze taak op me genomen en heb deze van begin tot eind uitgevoerd. Ik moest een knop maken in de front-end die een call naar de back-end zou maken. In de backend zou vervolgens de database geüpdatet worden. Ik ben begonnen in de frontend en heb daar relatief snel de knop weten toe te voegen. Ik kon voor de back-end call goed afkijken bij de verschillende knoppen die we al hadden gemaakt die met de back-end communiceerden. Hierdoor was het front-end gedeelte redeleijk makkelijk om te maken. Vervolgens moest ik aan de slag met het back-end gedeelte, wat wat moeilijker bleek. Ik had het toevoegen van een tab eens goed bekeken en daarna deels overgenomen, omdat ik dacht dat het ongeveer hetzelfde zou werken. In eerste instantie werkte de knop niet goed. De call naar de back-end werd gemaakt, maar de tab werd vervolgens niet uit de databse verwijderd. Ik heb Wijnand gevraagd om mee te kijken nadat ik geen mogelijke oplossing kon vinden. Hij kwam uiteindelijk met een juiste ingeving. Mijn methode gebruikte een verkeerde methode om de database aan te passen. Na de aanpassingen van Wijnand werkte de knop bijna perfect. De knop verwijderde echter de tab links van de tab die gesloten moest worden. Ik he btoen snel in de front-end een variabele aangepast en toen werkte de knop perfect. Daarna heb ik de handeling in de backend vertaald naar een UML sequence diagram. Dit bleek uiteindelijk een kleine moeite, aangezien er alleen een methode een paar keer wordt gedelegeerd. Ik zou graag willen dat het werken zo gaat in de toekomst, waarbij ik snap wat er gedaan moet worden en dat ik een idee heb hoe dit te doen en dit vervolgens goed kan implementeren. Ik vond het ook erg fijn dat eriemand in de groep was die open stond om mee te kijken met mij wanneer iets niet helemaal goed werkte.

OOSE P-05. De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-funcitonele eisen.

               aaa

OOSE P-06. De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe.

...

CompetentieLink naar productBeschrijving van eigen bijdrage
OOSE P-01. De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert
en reflecteert hierop, op individueel en projectniveau.
Plan van Aanpak

Ik heb hoofdstuk 3.3 en 3.4 gemaakt

Ik heb hoofdstuk 9 gemaakt

OOSE P-02. De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en
documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS).
Software Requirements Specification

Ik heb de initiële opzet van de requirements opgezet.

Ik heb het domeinmodel gemaakt en deze na feedback aangepast.

Ik heb het use-case diagram gemaakt.

Ik heb de usecase View Graphs uitgewerkt

OOSE P-03. De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert
hierover gestructureerd.
Onderzoek visuele dataweergaveIk heb het onderzoek visuele dataweergave deels gemaakt. Ik heb hoofdstuk 5, 6, 7.1, 8.2 en 9 gemaakt.
OOSE P-04
De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere 
met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD)
Software Design Description

Design Decision gemaakt voor View Data

Architectural overview deels gemaakt


OOSE P-05
De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de 
realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele 
eisen.

https://bitbucket.aimsites.nl/projects/SMAL/repos/regterschot/browse


Ik heb het doorsturen van data via de database naar de frontend gemaakt.
OOSE P-06. De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe.

Jira

Confluence

Bitbucket

Jira wordt gebruikt om de gemaakte uren te loggen,.

Confluence wordt gebruikt om al onze onderzoeken, documentatie en het SDD en SRS te maken.

We gebruiken BitBucket om onze code op neer te zetten zodat iedereen er bij kan. Daarnaast kunnen we op Bitbucket goed reviewen en samenwerken aan ons product.

OOSE P-07. De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews
en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij.


OOSE P-08. De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak.Onderzoek visuele dataweergaveIk heb me bij het onderzoek visuele dataweergave verdiept in de verschillende racedashboards bij professionele races.

...