Nummer | Competentie | Link naar het product (JIRA taak) | Beschrijving eigen bijdrage | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | OOSE P-01 De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert en reflecteert hierop, op individueel en projectniveau. | Gereviewed en hoofdstuk 5, 7 en 8 gemaakt. In hoofdstuk 7 is te zien dat ik een scrummaster was in de eerste periode. Ik heb de daily standups van de eerste sprint gehouden. In het IPV is te zien dat ik deze taken uitgevoerd heb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | OOSE P-02 De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS). | Product: JIRA:
| Inleiding gemaakt voor het SRS. De tab en grafiek verwijderen heb ik gereviewed met comments erbij. In issue 159 heb ik het hele SRS doorgenomen, met feedback erbij. Dit was gedaan na aanleiding van de tussentijdse beoordeling. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | OOSE P-03 De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert hierover gestructureerd. | Product: JIRA: | In het SDD heb ik in login 1.3 genoteerd waarom ik gekozen heb voor Argon2 als | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | OOSE P-04 De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD). | Product: zie Login 1.3 Sequence diagram
| Voor login heb ik het sequence diagram en system diagram gemaakt. De uitleg hiervan heb ik ook gegeven. Het design class diagram heb ik aangevuld met de login functie en databaseconnectie. Voor het maken van een tab heb ik ook een sequence diagram gemaakt. Na aanleiding van de tussentijdse beoordeling, heb ik het hele SDD nogmaals doorgenomen en comments achter gelaten. Voor issue 136 en 130 heb ik alleen gereviewed. Voor issue 43 heb ik het design class van de toen huidige code gemaakt, waardoor mijn log time over mijn estimate heen ging. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | OOSE P-05 De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele eisen. | Product:
| Zorgen dat er ingelogd kan worden met de database. De code heb ik voor een deel ook samen met Sem opgezet. Bij deze code heb ik ook gezorgd voor het opzetten van het systeem. (gitignore, beans.xml, injections). Voor issue 194 heb ik de backend implementatie gemaakt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | OOSE P-06 De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | OOSE P-07 De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij. | Product: zie Bitbucket reviews pull request JIRA:
| Ik had het data transfer verslag verbeter tijdens mijn review. Door dit te verbeteren, zorg ik ervoor dat de software niet verkeerd gemaakt wordt, als dit verslag niet klopt. Issue 150 is het reviewen van de JWT token checken functie voordat dit naar de master gepusht zou worden. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | OOSE P-08 De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |