Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

We gaan nu als groep echt beginnen met het programmeren, testen en reviewen van code. Deze periode is waarschijnlijk de leukste voor ons en is ook zeker belangrijk. De periode van onderzoeken en oefenen is klaar. Het is ook belangrijk om vooral meer te gaan programmeren en te reviewen om deze competenties later aan te kunnen tonen. Uiteraard zal ook meer moeten gaan werken aan mijn leerdoelen om ook op deze manier deze doelen te gaan halen.

Bronnenlijst

...

Factsheet

Nummer

Competentie

Link naar het product

Beschrijving eigen bijdrage

1.

OOSE P-01

De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert 
en reflecteert hierop, op individueel en projectniveau.

Plan van aanpak


Tijdens het maken van het plan van aanpak heb ik vooral mee geholpen met nadenken en bijvoorbeeld het verbeteren van spelling, tekst, maar ook inhoudelijke stukken. De opzet van hoofdstuk 5, randvoorwaarden, heb ik bijvoorbeeld dan wel weer geschreven. Ook heb ik de eerste versie van hoofdstuk 2, achtergrond van het project, geschreven.

2.

OOSE P-02

De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en 
documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS).

Software Requirements SpecificationVoor het Software Requirements Specification heb ik tijdens de eerste twee sprints niet veel gedaan. Welk heb ik tijdens de eerste sprint al een review gedaan, wat te zien is aan de comments onderaan het bestand.
3.

OOSE P-03 

De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert
hierover gestructureerd.

  1. Onderzoek data transfer
  2. Websocket
  3. Broker
  1. Het onderzoek data transfer heb ik zelf opgesteld en geschreven. Nadat hier reviews over zijn geweest heb ik deze ook weer aangepast.
  2. Dit is de map van de Websocket. Deze code is geschreven als prototype om de basis werking hiervan te ontdekken en beter te begrijpen.
  3. Dit is de map van de Broker. Deze code is geschreven als prototype om de basis werking hiervan te ontdekken en beter te begrijpen.
4.

OOSE P-04

De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere 
met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD).


5.

OOSE P-05

De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de 
realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele 
eisen.

GEMAAKTE CODE LINKEN

6.

OOSE P-06

De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe.

Confluence

Jira

Bitbucket


7.

OOSE P-07

De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews 
en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij. 

REVIEWS LINKEN


8.

OOSE P-08

De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak

GEBRUIK VAN DE TECHNIEKEN IN HET PROJECT


Bronnenlijst