...
We gaan nu als groep echt beginnen met het programmeren, testen en reviewen van code. Deze periode is waarschijnlijk de leukste voor ons en is ook zeker belangrijk. De periode van onderzoeken en oefenen is klaar. Het is ook belangrijk om vooral meer te gaan programmeren en te reviewen om deze competenties later aan te kunnen tonen. Uiteraard zal ook meer moeten gaan werken aan mijn leerdoelen om ook op deze manier deze doelen te gaan halen.
Bronnenlijst
...
Factsheet
Nummer | Competentie | Link naar het product | Beschrijving eigen bijdrage |
---|---|---|---|
1. | OOSE P-01 De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert | Tijdens het maken van het plan van aanpak heb ik vooral mee geholpen met nadenken en bijvoorbeeld het verbeteren van spelling, tekst, maar ook inhoudelijke stukken. De opzet van hoofdstuk 5, randvoorwaarden, heb ik bijvoorbeeld dan wel weer geschreven. Ook heb ik de eerste versie van hoofdstuk 2, achtergrond van het project, geschreven. | |
2. | OOSE P-02 De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en | Software Requirements Specification | Voor het Software Requirements Specification heb ik tijdens de eerste twee sprints niet veel gedaan. Welk heb ik tijdens de eerste sprint al een review gedaan, wat te zien is aan de comments onderaan het bestand. |
3. | OOSE P-03 De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert |
| |
4. | OOSE P-04 De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere | ||
5. | OOSE P-05 De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de | GEMAAKTE CODE LINKEN | |
6. | OOSE P-06 De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe. | ||
7. | OOSE P-07 De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews | REVIEWS LINKEN | |
8. | OOSE P-08 De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak | GEBRUIK VAN DE TECHNIEKEN IN HET PROJECT |