Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Ook zijn onze SCRUM-ceremonies erg ondermaats. Ik ben nog geen SCRUM-master geweest, maar ik krijg langzaam maar zeker steeds meer in de gaten dat er flinke gebreken zijn. Zo hebben we in het begin niet eens over uren gesproken bij DSU's en hadden we het alleen over onze taken. Waar we mee bezig zijn, wat we nog moeten doen en of we ergens tegen aan gaan lopen. We hebben nog niet het jira-planbord open gehad tijdens een DSU, wat er waarschijnlijk ook voor zorgt dat we als groep niet goed weten wat er gaande is binnen het project. Ik had hier zelf ook wat over moeten zeggen, maar volgens mij hadden we het als groep niet door dat dit een vereiste was. Naast het Jira bord

Beschrijving rollen binnen projectgroep

Ik heb vanaf begin af aan de rol van ‘agendabeheerder’ op me genomen. Ik wilde graag de agenda bijhouden om zo beter boven op de opdracht te zitten en goed in de gaten te hebben wat er te doen staat voor ons team. Deze rol staat expliciet niet uitgelegd in het plan van aanpak, maar blijkt toch erg handig voor het team. Er staan geen dubbele afspraken in de agenda en alle afspraken volgen dezelfde regels. Zo staan er geen verwarrende dingen in de agenda en is alles netjes en geordend.

...

Daarnaast wil ik wat meer aan code gaan werken. Ik heb naast het maken van een prototype en het maken van een Angular workshop alleen een kleine hoeveelheid code geleverd aan het project. Om mijn competenties op dit vlak beter te laten zien, zal het dus van belang zijn om meer code te gaan schrijven. Op die manier kan ik in het eindverslag goed laten zien dat ik ook kwalitatief goede code kan schrijven waar goed over na is gedacht en waar de juiste afwegingen voor gemaakt zijn. De eerste twee sprints bevatte van nature meer onderzoek- en documentatiewerk, dus ik denk dat dit vanzelf goed gaat komen naarmate we verder in het project komen. 

Bronnenlijst


Bijlagen

Opnames gesprek

...

Regterschot

Opname van het gesprek met Erik Regterschot op 4 November 2022

View file
nameAUD-20221108-WA0000.m4a
height150

Factsheet

CompetentieActiviteit 1Activiteit 2Activiteit 3Link naar productBeschrijving van eigen bijdrageOpmerkingen
OOSE P-01. De student voert een project uit op basis van Scrum en een plan van aanpak en evalueert
en reflecteert hierop, op individueel en projectniveau.
Plan van Aanpak

Ik heb hoofdstuk 3.3 en 3.4 gemaakt

Ik heb hoofdstuk 9 gemaakt

OOSE P-02. De student analyseert de eisen en wensen voor de software van een systeem, en
documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS).
Software Requirements Specification

Ik heb de initiële opzet van de requirements opgezet.

Ik heb geholpen met het domeinmodel

Ik heb de usecase View Graphs uitgewerkt

OOSE P-03. De student OOSE P-03. De student onderzoekt voor het project relevant (technologie)keuzes en rapporteert
hierover gestructureerd.OOSE P-06. De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe
Onderzoek visuele dataweergaveIk heb het onderzoek visuele dataweergave deels gemaakt.
OOSE P-04
De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere 
met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD)
Software Design Description

Design Decision gemaakt voor View Data

Architectural overview deels gemaakt


OOSE P-05
De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de 
realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele 
eisen.

https://bitbucket.aimsites.nl/projects/SMAL/repos/regterschot/browse


Ik heb het doorsturen van data via de database naar de frontend gemaakt.
OOSE P-06. De student past de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren toe.

Jira

Confluence

Bitbucket

Jira wordt gebruikt om de gemaakte uren te loggen,.

Confluence wordt gebruikt om al onze onderzoeken, documentatie en het SDD en SRS te maken.

We gebruiken BitBucket om onze code op neer te zetten zodat iedereen er bij kan. Daarnaast kunnen we op Bitbucket goed reviewen en samenwerken aan ons product.

OOSE P-07. De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews
en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij.


OOSE P-08. De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak.Onderzoek visuele dataweergaveIk heb me bij het onderzoek visuele dataweergave verdiept in de verschillende racedashboards bij professionele races.