Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...


ImplementeerbaarheidDocumentatiePrototypePrestatieUitbreidbaarheid
Voordelen
  • Makkelijk te implementeren, er hoeft alleen maar een nieuwe dependency toegevoegd te worden.
  • De interfaces en classes die de API met zich mee brengen, hebben duidelijke namen
  • Met relatief weinig voorbeelden en opzoeken is het toch erg makkelijk om nieuwe grafieken te maken.
  • Veel documentatie online te vinden op StackOverflow en andere online fora.
  • Prototype is makkelijk in elkaar te zetten, onder andere door de hoeveelheid documentatie.
  • Het prototype voldoet aan alle eisen die gesteld zijn door de opdrachtgever:
    • De grafieken kunnen real-time twintig keer per seconde aangepast worden;
    • Er zijn meerdere grafieken, zoals cirkeldiagrammen, lijngrafieken en staafdiagrammen mogelijk om te maken.
    • De kleuren van de grafieken kunnen aangepast worden naar de bedrijfskleuren van Regterschot Racing
  • Snel en consistent. Na het runnen van de code, is de grafiek meteen bezig.
  • De grafiek kan met gemak 20x twintig keer per seconde nieuwe data laten zien.
  • Makkelijk om nieuwe grafieken te maken door de grote hoeveelheid interfaces en klassen.
Nadelen
  • Niet makkelijk om grafieken op een webapplicatie weer te geven, dit is niet gelukt in het prototype
  • Het maken van een enkele grafiek vereist een grote hoeveelheid code:
    • Het veranderen van kleuren, achtergronden en stijlen kost per aanpassing één lijn.
  • Documentatie van JGraphFree zelf kost geld en is meer dan 750 pagina's.
  • De meeste documentatie van fora gaat over statische grafieken en dus niet over dynamische grafieken.
  • Door de hoeveelheid code die vereist is, duurt het lang om te weten of hetgeen dat getest wordt daadwerkelijk werkt.
  • De real-time grafieken zijn best lastig om in elkaar te zetten door de run en update methodes die nodig zijn.
  • De grafiek is meteen bezig na het runnen, waardoor oudere machines wellicht het begin van de grafiek missen.
  • Als er snel nieuwe data getoond wordt, is het moeilijk de lijn of staaf in de grafiek te volgen.
  • Elke nieuwe grafiek die gemaakt moet met relatief veel code worden toegevoegd.

...