Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Voordat het gesprek plaatsvindt is een goede voorbereiding van groot belang. Ook al is nooit helemaal bekend hoe een gesprek zal gaan lopen, het is altijd nuttig de belangrijkste zaken vooraf in kaart te brengen. Bij de gespreksvoorbereiding kan het zogeheten DROP-model gehanteerd worden:


D(Doelen):

Wat wil ik met het gesprek bereiken?

De bedoeling van het gesprek is dat wij de onduidelijkheden die wij zijn tegen gekomen in de gegeven opdracht opgehelderd willen krijgen.

Wat moet het mij opleveren?

Wij leveren voor dit gesprek een agenda op met punten die wij onduidelijk vinden zodat de klant zicht daar op kan voorbereiden.

Wanneer ben ik tevreden met het resultaat?

Zodra wij alle onduidelijkheden hebben verhelderd en de klant geen nieuwe input meer heeft.

Waaraan merk ik dat ik mijn doel zal hebben bereikt?

Het doel van ons gesprek is behaald zodra wij en de klant een tevreden resultaat hebben.


R(Rollen):

Notulist (Bram Bakker)

...