Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: spellingscontrole

...

De UI voldoet aan de grotendeels criteria Typograpy want, de text is duidelijk leesbaar t.o.v. de achtergrond, verder is het zichtbaar wat de hoofdzaak is van de pagina. Er zijn meer dan twee fonts gebruikt, om de kwaliteit te verbeteren moet ik de styling van de pagina aanpassen zodat er niet meer dan twee fonts worden gebruikt. De criteria Style Conformity voldoet grotendeels want, de wireframe wireframes en de uiteindelijke implementatie verschillen van elkaar. Om de User Experience (UX) te verbeteren heb ik het mogelijk gemaakt om de capaciteit te verhogen of te verlagen door middel van een druk op de knop, dit dekt de criteria The functionality use af. Anders had de gebruiker zelf de waarde moeten invullen. De input velden inputvelden en opmaak komen wel overeen. Een ander verbeterpunt is de lege ruimte, hiervoor moet ik de opmaak aanpassen zodat er geen lege vlakken meer zijn. En als laatst is de spelling correct en voldoet de laatste criteria ook.

...

CriteriaCijferToelichting

Typography

6Text is duidelijk zichtbaar en er zijn 2 fonts toegepast, door een font te gebruiken zou ik deze criteria een 8 geven.
Style conformity4Er is geen huisstijl toegepast op de invoer veldeninvoervelden, stijl komt niet overeen met de wireframe.
The functionality use:7Duidelijk zichtbaar wat de knop is en bevat functionaliteit, elementen zijn voldoende groot.

Check the spelling

8Er zijn geen spellingsfouten

...

Voor de unit tests zijn er in het plan van aanpak criteria opgesteld. Deze criteria staan in de onderstaande tabel. Per criteria geef ik een cijfer, de losse cijfers vormen gezamenlijk het eindcijfer. De criteria en de toelichting is op basis van de door mij geschreven test voor de het front end.

CriteriaCijferToelichting
Alle gemaakte test slagen voor 100%8Alle tests slagen. Geen verdere toelichting.
De test coverage is hoger dan 80% van de code waar het nodig is om te testen6De onderdelen die worden getest hebben een dekking van 80% en hoger. Er zijn componenten die ik heb gemaakt die geen tests hebben omdat het simpele functionaliteit bevat. Omdat er dus onderdelen zijn die niet worden getest geef ik voor deze criteria een 6.
Alle tests zijn zinnig en hebben toegevoegde waarde6Ik heb de tests voor de http requests uitgeschreven. Er zijn tests die alleen kijken http requests worden geaccepteerd.
Test Driven Development toegepast4Tests driven development niet toegepast. Ben pas begonnen met testen nadat ik Vue ben gaan beheersen.
Arrange-Act-Assert pattern (Hawkins, 2022)6Er wordt een soortgelijk patroon toegepast waar een mock wordt voorbereid en daarna wordt vergeleken of de uitkomsten overeenkomen.
Evaluate a single concept per test (Hawkins, 2022)7Per test wordt een onderdeel per functie getest
Er is maximaal 1 assertion per test (Summary of “Clean Code” by Robert C. Martin, z.d.)8Iedere test bevat maximaal een assertion.
Eindcijfer deelproduct6,2


Testrapport

TODO lijst deelproducten

-Verbetering onderdeel TT verslag toelichten


Oordeel eindproduct

...

Het eindproduct dat wordt opgeleverd aan de opdrachtgever geef ik een ... op basis van de oordelen op de deelproducten die ik heb beoordeeld in hoofdstuk 2.

...

De uiteindelijke code van alle onderdelen samen geef ik een 7 op het moment van schrijven, omdat alle code functioneel is. Er ontbreken op sommige vlakken ontwerp principes, zoals het toepassen van interfaces. Zo hebben de mappers geen interface waardoor ze niet voldoen aan het open closed principe. Er zijn nog refactor mogelijkheden op de het frontend code. Doordat ik front end development ben gaan leren had ik niet alle kennis om de code de eerste keer perfect op te bouwen. Hierdoor zijn enkele componenten groter dan nodig en is het nog nodig om deze componenten op te delen in kleinere componenten, i.v.m. tijd tekort neem ik dit mee als leerpunt voor volgende volgenhet front end opdrachten.

Voor het eindoordeel is het nodig om het product te beoordelen op basis van de specificaties in het SRS. Hiervoor heb ik de onderstaande criteria opgesteld.

CriteriaCijferToelichting
Alle use cases zijn geïmplementeerd8Alle use cases geïmplementeerd.
Implementatie wijkt niet af van de use case flows7Stap 5 uit use case 2 komt niet overeen met de implementatie omdat er geen succes melding wordt gegeven. Verder werkt het systeem volgens de omschrijvingen uit de use cases.
Alle pagina's komen overeen met de wireframes8De pagina's komen overeen met de wireframes, op iedere pagina is het bulma framework toegepast.
Systeem voldoet aan de other funcitonal requierementsfunctional requirements8Het systeem voert iedere dag om dezelfde tijd een update uit, om api kosten te besparen is er logica om ervoor te zorgen dat, de afstand van thuisadressen naar werkadressen worden opgeslagen.
Systeem voldoet aan de non funcitonal requierementsfunctional requirements7

voor NFR7 ligt de verantwoordelijkheid om de gebruiker te verwijderen na het beindigen beëindigen van het dienstverband. Het product voldoet niet aan NFR 11 omdat er niet na iedere actie een succes bericht wordt verstuurd naar de gebruiker. NFR12 kan pas blijken als er een probleem is ondervonden, hierdoor is het niet mogelijk om deze eis mee te nemen in de eindbeeordelingeindbeoordeling. Er voldoet een eis niet, de andere eisen zijn met succes geïmplementeerd.

Op basis van de bovenstaande criteria kom ik uit op een 7,6. het gemiddelde cijfer uit mijn eindoordel eindoordeel komt uit op een ... Het doel van de opdrachtgever is bereikt want, het is niet meer nodig om drie spreadsheets bij te houden. Het systeem maakt het nu mogelijk om werkplekken te reserveren, declaraties aan te maken en in te zien. Hetzelfde geldt voor verlofaanvragen. Op basis van het werkplekoverzicht worden automatisch de declaratieformulieren bijgewerkt.

...

Bij de daily stand up ceremonies hebben we veelal vaak zittend uitgevoerd. Ik heb het idee dat er dan minder aandacht is tijdens de stand up, en dat de stand ups langer duren. De keren dat we de stand ups daadwerkelijk staand hebben uitgevoerd had ik het idee dat iedereen aandachtiger luistert. In vervolgprojecten ga ik erop staan dat we de stand ups staand gaan uitvoeren met als onderbouwing dat, er meer aandacht is voor elkaar en er minder afleiding is door laptops en dergelijke.

...

Voor het eerste gesprek met de opdrachtgever was het nodig om te verdiepen in de opdracht, hieruit volgen een aantal vragen. Om de opdrachtgever te laten weten waar hij aan toe is heb ik voorgesteld een gespreksagenda te maken met daarin de onderwerpen die aan bod komen met de tijd de we hebben per onderdeel om het gesprek optimaal te benutten. Door tijden erbij te zetten kunnen we ervoor waken dat er niet te lang over een onderwerp wordt gesproken. Door de vragen en de agenda aan te leveren weet de opdrachtgever waar hij aan toe is en wat er wordt verwacht. Het resultaat is dat, de opdrachtgever bij aanvang van het gesprek aangeeft dat wij de eerste groep zijn die een gespreksagenda toe stuurt. Hij gaf aan dat hij hier zeer content mee is. Wat ik hieruit meeneem is, dat ik bij volgende kennismakingsgesprekken met een opdrachtgever een gespreksagenda ga opstellen, omdat dit als professioneel wordt ervaren en zo weten beide partijen wat er besproken wordt. Wat ik volgende keer anders zou doen is bij de vragenlijst enkele vragen toevoegen die andere vragen tegenspreken. Als er dan in het gesprek blijkt dat de juiste en onjuiste vraag beide goed zijn, dan weet ik dat het nodig is om door te vragen omdat er dan toch onduidelijkheden zijn.

...

Voor het project heb ik de rol kwaliteitsmanager op me genomen. Zoals omschreven in het plan van aanpak "Eindverantwoordelijke voor de kwaliteit van het project. Belangrijke rol bij de code reviews.". In de functie-omschrijving van een kwaliteitsmanager(Functieomschrijving voor Kwaliteitsmanager | Indeed, z.d.) staat dat de kwaliteitsmanager de bedrijfsprocessen gaat monitoren die invloed hebben op de kwaliteit van een product. Hierbij hoort het uitvoeren van kwaliteitsanalyses en het voorzien van kwaliteitsverbeteringen aan de implementatie. Ik wil er tijdens dit project achter komen hoe de rol kwaliteitsmanager invloed heeft op de uiteindelijke implementatie. Om dit doel te behalen heb ik het leerdoel dat te lezen is in §6.2 opgesteld. De situatiebeschrijving ... beschrijft hoe ik aan mijn leerdoel heb gewerkt en tevens komt hier mijn rol als kwaliteitsmanager naar voor. Het opstellen van deze documentatie heeft een positief effect op de verdere werkzaamheden. Wat verbeterd kan worden is dat de API-documentatie niet mee is genomen tijdens het reviewen. Met als gevolg dat er van enkele endpoints geen documentatie beschikbaar is. Wat ik de volgende keer anders ga doen is ervoor zorgen dat de documentatie onderdeel wordt van de taak. Door het als verplicht onderdeel op te nemen is het nodig dat er een review komt. Door ervoor te zorgen dat er een review komt vinden de groepsleden mogelijke fouten en/of gebrekken in de documentatie.

...

Deze rol is voor mij weggelegd, maar niet op het lijf geschreven. Ik heb een groot belang bij kwaliteit van producten, hierdoor houd ik me graag bezig met procesverbetering. Hetgeen dat Wat ik minder vind aan de rol is dat het nodig is om volhardend te zijn in discussies met name de stijl doordrukken toepassen. Soms vermijd ik een discussie ten goede van de groepsband, hier ga ik een leerdoel van maken voor de volgende keer als ik kwaliteitsmanager wordt.

...

Mijn bijdrage aan het SDD is het schrijven van het onderdeel subsytemensubsystemen, hier ben ik gaan toelichten hoe de Vue onderdelen zijn opgebouwd in de code. Zo is het duidelijk hoe de Vue router werkt en hoe de componenten worden opgebouwd. Daarnaast ben ik de ontwerpbeslissingen gaan vastleggen om inzicht te geven in de gemaakte keuzes. Zo is het nu duidelijk hoe de JavaScript functies zijn opgedeeld per functie om overzicht te behouden over alle functionaliteit.

...

Om de traceerbaarheid mogelijk te maken zijn er user strories opgesteld op basis van de usecases, op basis van de user stories zijn er taken opgesteld. Het is de afspraak dat in in Jira branches worden aangemaakt per taak. Zo is het nu te zien welke branche bij welke taak hoort. Het is voorgekomen dat ik via Github desktop of Bitbucket branches heb aangemaakt, het gevolg hiervan is dat er bij die taken niet terug te vinden in Jira. Ik ben hier op aangesproken door een groepslid. Hierna was het mij duidelijk wat hier mis mee is, en ben vanaf dat moment taken gaan aanmaken in Jira. Zoals te zien is in de onderstaande afbeeling is het niet duidelijk welke branches horen bij een taak. Na het toepassen van de feedback worden branches aangemaakt zoals de onderste. Ik heb hiervan geleerd hoe ik software traceerbaar maak. In vervolg project ga ik taken aanmaken vanuit Jira om ervoor te zorgen dat het overzichtelijk blijft welke taak bij welke branche hoort. zoals Zoals te lezen in §7.2.2.1 heb ik ervoor gezorgd dat er API-documentatie wordt opgesteld, door dit voor te stellen is er traceerbaarheid mogelijk gemaakt voor de communicatie tussen front- en backend.

...

Tijdens dit project heb ik de rol als kwaliteitsmanager, zoals te lezen in §7.2.2.1 is mij opgevallen dat de communicatie tussen front- en backend niet soepel verliep. Om daar iets aan te doen heb ik het initiatief genomen om API-documentatie op te stellen. De groepsleden zijn akkoord gegaan met het voorstel en zijn het gaan toepassen sinds dien. Omdat ik dit project een van de het front end developers ben, heb ik de meeste pull requests met betrekking tot de het front end beoordeeld. Om ervoor te zorgen we de kwaliteit en funtionaliteit waarborgen heb ik unit tests geschreven voor de het front end, dit zijn werkzaamheden die ik samen met Tobias heb uitgevoerd. Een ander document waar ik veel aandacht aan heb besteed is het SRS, hier heb ik 41 comments geplaatst en deze verwerkt met de groepsgenoten.

...

Voordat ik ga beginnen aan een taak, ga ik als eerst op papier een schets maken van het te maken onderdeel hiervoor neem ik maximaal een kwartier. Als ik merk dat bij het maken van de schets onduidelijkheden zijn en ik dus merk dat ik moet gaan werken aan nieuwe functionaliteit dan, ga ik de onduidelijkheden uittekenen op een apart vel en erbij schrijven wat ik denk dat nodig om het uit te werken, hiervoor neem ik maximaal een kwartier. Daarna kan ik gaan op zoek gaan naar een voorbeeld of toelichting uit de API-documentatie.

verbeteren na feedback

...

Als ik merk dat ik na het visualiseren vastloop dan ga ik op het internet zoeken naar een voorbeeld of in de API-documentatie. Als ik na een uur nogsteeds nog steeds vastloop dan ga ik hulp vragen aan een andere groepsgenoot. Als wij er samen niet uitkomen na maximaal 2 uur dan, sturen we een mail naar JDI met een uitgebreide uitleg van het probleem waar we tegenaan lopen en er niet uitkomen na 2 uur onderzoeken. Met de vraag of een van de developers een mogelijke oplossing kan voorstellen.

STARR vragenkanaal discord

Een groepslid gaf een dat er veel vragen worden gesteld aan hem, met als reden dat hij meer dan een paar jaar ervaring heeft over front end technologie. Daarom is het gemakkelijk om hem te vragen om mee te kijken als ik of iemand anders vastloopt. Het is aan de taak om ervoor te zorgen dat er een andere manier komt van vragen stellen zodat de vraag beantwoord wordt, maar op een tijd dat het uitkomt. Om hiervoor te zorgen wordt er gebrainstormd met als resultaat dat we een vragenkanaal aanmaken in Discord. De afspraak is dat als iemand langer dan 10 minuten vastloopt een bericht stuurt in het kanaal. Met als bedoeling dat er binnen een uur hulp wordt aangeboden. Dit zou ervoor zorgen dat iedereen hulp krijgt, en andere groepsleden de tijd krijgen om eerst hun werk af te maken zodat ze niet uit hun concentratie worden gehaald. Een week na de retrospective ben ik gaan overleggen met het groepslid over het verloop van de nieuwe aanpak. Ik heb namelijk een aantal vragen gesteld in het kanaal, hierbij gaf hij aan dat dit fijner werkt omdat hij dan beter in zijn concentratie kan blijven. Met als resultaat zowel ik als het andere groepslid tevreden zijn over de nieuwe aanpak van vragen stellen. Ik ga deze manier van werken ook voorstellen in vervolgprojecten zodat iedereen de ruimte krijgt om af te maken waar ze mee bezig zijn.

...

Miscommunicatie ontstaat wanneer de ontvanger de boodschap anders interpreteert dan de zender bedoeld, zowel verbale als non-verbale communicatie speler hierbij een rol (Wikipedia-bijdragers, 2021) Een andere manier waardoor miscommunicatie ontstaat ontstaan is, dat er wordt ingevuld voor een ander. Hierdoor maak je een aanname wat de andere persoon bedoelt, door door te vragen en samen te vatten kan dit worden voorkomen (Kiefmann, 2019)

...

De vaardigheid Luisteren, Samenvatten, Doorvragen (LSD) toepassen als ik het idee heb dat er enigszins onduidelijkheid heerst in het gesprek. Dit kan ik merken aan de non-verbale communicatie, denk hierbij aan een groepslid die fronst nadat er is wordt gevraagd of diegene het snapt. Ik ga bij het doorvragen twee vragen stellen die op elkaar lijken waarvan een waar is en de andere onwaar. Als beide vragen met waar beantwoord worden dan weet ik dat er nog miscommunicatie is. Door samen te vatten zorg ik ervoor dat ik bevestiging krijg of het klopt wat ik denk begrepen te hebben. Als er nog onduidelijkheid heerst, haal ik er een ander groepslid bij om te kijken of hij het kan begrijpen, om zo op die manier de miscommunicatie te kunnen verhelpen.

...

Ik heb de taak op me genomen om het mogelijk te maken om werkplekken toe te voegen. Tijdens het uitwerken merkte ik op dat er naast een naam voor de werkplek, er ook een soort nodig is om de werkplek aan te koppelen. (FIGUUR) Op basis van de toelichting van de opdrachtgever leek het me overbodig om een soort toe te kennen, omdat de opdrachtgever aangeeft dat hun bijvoorbeeld een algemene werkplek hebben en een focuswerkplek. Dus mij lijkt het dubbelop om een ruimte zo te noemen en dan ook nog aan te geven dat het een van de soorten hetzelfde is. Dit heb ik aangegeven aan de personen die bezig zijn met de backend van dit onderdeel, hieruit kreeg ik de reactie dat het handig is om te hebben. Hier was ik het niet geheel mee eens, maar heb het voor lief genomen. Om de situatie terug te koppelen maak ik gebruik van een conflicthanteringsmodel (Vogelzang, 2022) Wat ik heb gedaan is de stijl vermijden en toegeven toepassen. Door de stijl vermijden en toegeven toe te passen is er tijd gewonnen, en een mogelijk mogelijke discussie vermeden. Ik was er bang voor dat ik bij de stijl doordrukken een discussie zou ontstaan doordat de andere groepsgenoten aangaven dat, ze over dit onderwerp meermaals hebben besproken. Als ik terug kijk op deze situatie besluit ik dat, de volgende keer als er een zelfde soort situatie is een middenweg voor te stellen en dus de stijl compromis sluiten toepassen. Met als compromis het besluit bij de opdrachtgever neer te leggen. Op die manier kan er ook geen onderlinge discussie ontstaan over wat de opdrachtgever mogelijk wilt. Daardoor hoeft er ook geen conflict vermeden te worden en krijgt de opdrachtgever de implementatie zoals gewenst.

...

Als tweede actie ga ik voorstellen om ontwerpdocumenten op te stellen als er meerdere groepsleden aan een deelproduct werken. Dit ga ik doen aan het begin van een sprint als de taken worden vastgesteld of als ik met een ander persoon ga samenwerken. De documenten gaan dienen als schakel om ervoor te zorgen dat er geen aannames gemaakt worden, en daarnaast behouden we op deze manier overzicht. Ik ga voorstellen om een kwartier in overleg te gaan over de implementaties, en daarna een kwartier gezamenlijk documentatie opstellen om alle implentatie-afspraken vast te leggen.

STARR Opstellen van API-documentatie

Tijdens het coderen van de verlof aanvragen kwam ik erachter dat de gegevens die de backend nodig heeft anders zijn dan de gegevens uit de wireframes. Hierdoor is het nodig om een van de implemtaties implementaties  aan te passen. Na overleg is besloten om de backend aan te passen zodat het overeenkomt met de gegevens uit de wireframes. Om te voorkomen dat er zulke misverstanden zich voordoen ben ik een voorbeeld API-documentatie gaan uitwerken. Zodat er vooraf afspraken worden vastgelegd over de nodige data om misverstanden te voorkomen en dus tijd te besparen. Na het toelichten van de documentatie waren de groepsgenoten het ermee eens om het op deze manier aan te pakken. Dit werkt omdat er nu API-documentatie beschikbaar is en er misverstanden zijn voorkomen. Ik ga bij volgende projecten waarin een API nodig is ook deze documentatie opstellen met ook de reden dat er zo overzicht blijft en er geen misverstanden ontstaan.

...

Verder heb ik deze periode als plezierig ervaren, er heerste een fijne sfeer in de groep. We hebben iedere dag een gewandeld naar Coop in de pauze, in deze tijd kon iedereen even zijn gedachtes verzetten en kon iedereen weer geconcentreerd verder. De meeste dagen hebben we aan het eind van de dag de laatste 15 minuten een afsluitend spel gedaan om met z'n alle gezamenlijk af te schakelen.

Literatuurlijst

...

NummerCompetentieLink naar het product (JIRA taak)Beschrijving eigen bijdrage

1.

OOSE-P1H4 van dit verslagOpstellen van een gespreksagenda om ervoor te zorgen dat de opdrachtgever weet wat wij van hem verwachten.

2.

OOSE-P1H5 van dit verslagReflectie op mijn rol als kwaliteitsmanager met hierin benoemd wat er goed ging en welke verbeterpunten er zijn.
3.OOSE-P1Doelstelling Plan van aanpakUitschrijven van de doelstelling in het plan van aanpak.
4.OOSE-P1Plan van aanpak14 comments ten behoeve van kwaliteitsverbetering.
5.OOSE-P1Projectgrenzen Plan van aanpakUitschrijven van de projectgrenzen in het plan van aanpak.
6.OOSE-P2Use case modelOpstellen van het use case model.
7.OOSE-P2UC: invullen werkplekschemaUitwerken fully dressed versie van deze use case.
8.OOSE-P2UC: aanvragen verlofUitwerken fully dressed versie van deze use case.
9.OOSE-P2Software Requirements Specification41 comments ten behoeve van kwaliteitsverbetering.
10.OOSE-P3Google Distance Matrix API Onderzoekmeerdere comments ten behoeve van kwaliteitsverbetering.
11.OOSE-P3Database onderzoek12 comments ten behoeve van kwaliteitsverbetering.
12.OOSE-P3Database onderzoekOnderzoek uitbreiden met hoofdvraag en deelvragen en aansluitende conclussie met correcte APA bronvermelding.
13.OOSE-P4Software Design DescriptionOntwerpbeslissingen documenteren front end.
14.OOSE-P4Software Design DescriptionSOLID en GRASP toelichten sequence diagrammen
15.OOSE-P4Software Design DescriptionDesign front end subsystem uitschrijven
16.OOSE-P5user stroriesHelpen met het opstellen van user stories op basis van de use cases.
17.OOSE-P5 Bitbucket branchesBranches aanmaken via bitbucket, zie h5 van dit verslag voor meer toelichting.
18.OOSE-P5API-documentatieOpstellen van API-documentatie om traceerbaarheid tussen front- en backend te realiseren.
19.OOSE-P5Uitwerken componenten en functionaliteit en tests van werkplek toevoegen, verwijderen, wijzigen.
20.OOSE-P5CRUD verlof aanvragen en beoordelenUitwerken componenten en functionaliteit en tests van verlof aanvragen en beoordelen.
21.OOSE-P6BurndownchartDoor uren te loggen op de taken hebben we de burndownchart actueel gehouden. Zo maakt deze tool het inzichtelijk of de sprint volgens de geplande tijd verloopt.
22.OOSE-P6User stories aanmakenOpstellen van user stories op basis van de use cases.
23.OOSE-P6Pull requestsZie starr formulier §4.1 van dit verslag en de grafieken van Bitbucket
24.OOSE-P7§7.2.2.1 van dit verslagIk heb ervoor gezorgd dat er API-documentatie wordt gemaakt. Om misverstanden te voorkomen en overzicht te houden over alle endpoints en de bijhorende data.
25.OOSE-P7Testrapport tabellen frontendOpstellen van tabellen van alle unit tests, om inzicht te geven van alle test met uitkomsten.
26.OOSE-P7Unit tests declaraties Uitschrijven van alle unit tests die nodig zijn voor de declaraties.
27.OOSE-P7Unit tests gebruikersUitschrijven van alle unit tests die nodig zijn voor de gebruikers.
28.OOSE-P7Unit tests verlof Uitschrijven van alle unit tests die nodig zijn voor de verlofaanvragen.
29.OOSE-P8§7.1.1.1. van dit verslagToelichting hoe ik visualiseren heb toegepast om nieuwe stof beter tot me te kunnen nemen.
30.OOSE-P8Vue routerIk heb me verdiept in Vue router, een groepslid heeft de router toegevoegd en ik wist niet hoe de router werkt. Nadat ik me heb verdiept hierin heb ik pagina's toegevoegd om navigeerbaarheid toe te voegen aan de website.
31.OOSE-P8Front end unit tests met JestTijdens de course DEA heb ik geleerd hoe ik tests schrijf voor de backend. Voor de het front end ben ik het Jest framework gaan leren. Hier heb ik geleerd hoe ik data fetches kan mocken.
32.OOSE-P8Functionaliteit VueIk wist niet hoe ik data kon doorgeven tussen componenten. Hiervoor ben ik gaan zoeken in de documentatie met als resultaat dat het mogelijk is met $emit functionaliteit. Het eerste onderdeel waar ik mee ben gaan expirmenteren is het component dat het gekozen werkpleksoort doorgeeft aan het parent component.