...
Om de traceerbaarheid mogelijk te maken zijn er user strories opgesteld op basis van de usecases, op basis van de user stories zijn er taken opgesteld. Het is de afspraak dat in in Jira branches worden aangemaakt per taak. Zo is het nu te zien welke branche bij welke taak hoort. Het is voorgekomen dat ik via Github desktop of Bitbucket branches heb aangemaakt, het gevolg hiervan is dat er bij die taken niet terug te vinden in Jira. Ik ben hier op aangesproken door een groepslid. Hierna was het mij duidelijk wat hier mis mee is, en ben vanaf dat moment taken gaan aanmaken in Jira. Zoals te zien is in de onderstaande afbeeling is het niet duidelijk welke branches horen bij een taak. Na het toepassen van de feedback worden branches aangemaakt zoals de onderste. Ik heb hiervan geleerd hoe ik software traceerbaar maak. In vervolg project ga ik taken aanmaken vanuit Jira om ervoor te zorgen dat het overzichtelijk blijft welke taak bij welke branche hoort. zoals te lezen in §7.2.2.1 heb ik ervoor gezorgd dat er API documentatie wordt opgesteld, door dit voor te stellen is er traceerbaarheid mogelijk gemaakt voor de communicatie tussen front- en backend.
...
Tijdens dit project heb ik de rol als kwaliteitsmanager, zoals te lezen in §7.2.2.1 is mij opgevallen dat de communicatie tussen front- en backend niet soepel verliep. Om daar iets aan te doen heb ik het initiatief genomen om API documentatie op te stellen. De groepsleden zijn akkoord gegaan met het voorstel en zijn het gaan toepassen sinds dien. Omdat ik dit project een van de front end developers ben heb ik de meeste pull requests met betrekking tot de front end beoordeeld. Om ervoor te zorgen we de kwaliteit en funtionaliteit waarborgen heb ik unit tests geschreven voor de front end, dit zijn werkzaamheden die ik samen met Tobias heb uitgevoerd. Een ander document waar ik veel aandacht aan heb besteed is het SRS, hier heb ik 41 comments geplaatst en deze verwerkt met de groepsgenoten.
...