...
Door te kijken naar een visualisatie, krijg je meer inzicht waar kansen liggen voor verbetering (Processen visualiseren in Process Advisor - Power Automate, 2022). Bij het visualiseren word je gedwongen om keuzes te maken tussen hoofd- en bijzaken, hierdoor wordt de boodschap compact. Kun je het niet simpel visualiseren? Dan betekend het dat het onderwerp nog onduidelijk is. Bij het bespreken van een visualisatie dan spreekt een beeld meer dan een woord, het zorgt ervoor dat hetgeen dat wordt besproken duidelijk is voor andere. (morresMarketing, 2018)
Actie 1:
...
visualiseren
Voordat ik ga beginnen aan een taak, ga ik als eerst op papier een schets maken van het domeinte maken onderdeel hiervoor neem ik maximaal een kwartier. Als ik merk dat bij het maken van de schets onduidelijkheden zijn en ik dus merk dat ik moet gaan werken aan nieuwe functionaliteit dan, ga ik de onduidelijkheden uittekenen op een apart vel . Als het probleem is uitgetekend dan ga ik de taak toelichten aan een groepsgenoot. Als de groepsgenoot aangeeft dat het duidelijk is wat er moet gebeuren en hoe het moet gebeuren dan, ga ik pas beginnen aan de te maken implementatie.
SMARTER, alle letters afgaan
verbeteren na feedback
en erbij schrijven wat ik denk dat nodig om het uit te werken, hiervoor neem ik maximaal een kwartier. Daarna kan ik gaan op zoek gaan naar een voorbeeld of toelichting uit de API documentatie.
verbeteren na feedback
Tijdens de eerste retrospective is mij verteld dat het opvalt datTijdens de eerste retrospective is mij verteld dat het opvalt dat, ik bij het leren van het Vue de te maken onderdelen als een groot geheel zie, en hierdoor neig het overzicht te verliezen. Om hieraan te werken kies ik ervoor om hier een van de leerdoelen van te maken.Het is mijn taak om het mogelijk te maken om een werkplek toe te voegen aan een bedrijfslocatie. Hiervoor ben ik een stappenplan gaan uittekenen d.m.v. Miro, het is nog niet duidelijk voor mij hoe data wordt doorgegeven aan onderliggende componenten, hiervoor ga ik voorbeelden opzoeken en de implementatie daarop uitwerken. Door een stappenplan te maken (FIGUUR) heb ik meer overzicht wat er moet gebeuren, om dit te testen heb ik overleg gehad met een groepsgenoot en hij gaf aan dat het duidelijk is wat er moet gebeuren. Zodoende ben ik stapsgewijs de implementatie gaan uitwerken. Door op deze manier te werken hou ik overzicht van de te maken onderdelen en kan ik op een logische manier de code opbouwen. Anders komt het voor dat ik bij het leren van nieuwe stof van alles ga proberen, logischerwijs loop ik dan vast en dan raak ik dus sneller het overzicht kwijt. Dus ik merk dat op deze manier werken mij zeker helpt om nieuwe onderwerpen te leren en toe te passen. Het kost tevens wel meer tijd om een heel stappenplan te maken van alle onderdelen. Met als conclusie dat ik geen stappenplannen ga maken voor onderdelen waar ik voldoende kennis over heb, omdat het meer tijd kost en tijd is kostbaar.
...
Actie 2: Uitzoeken voor hulpverzoek
Als ik merk dat er onduidelijkheden zijn bij ik na het visualiseren vastloop dan , ga ik op het internet zoeken naar een soortgelijke oplossing. Dat ga ik maximaal dertig minuten doen, als het blijkt dat het nog onduidelijk is dan vraag ik een groepsgenoot met ervaring om hulp.
SMARTER, alle letters afgaan
voorbeeld of in de API documentatie. Als ik na een uur nogsteeds vastloop dan ga ik hulp vragen aan een andere groepsgenoot. Als wij er samen niet uitkomen na maximaal 2 uur dan, sturen we een mail naar JDI met een uitgebreide uitleg van het probleem waar we tegenaan lopen en er niet uitkomen na 2 uur onderzoeken. Met de vraag of een van de developers een mogelijke oplossing kan voorstellen.
STARR vragenkanaal discord
...
De vaardigheid Luisteren, Samenvatten, Doorvragen (LSD) toepassen als ik het idee heb dat er enigszins onduidelijkheid heerst in het gesprek. Dit kan ik merken aan de non-verbale communicatie, denk hierbij aan een groepslid die fronst nadat er is wordt gevraagd of diegene het snapt.MOET NOG VEEL SMARTER. Ik ga bij het doorvragen twee vragen stellen die op elkaar lijken waarvan een waar is en de andere onwaar. Als beide vragen met waar beantwoord worden dan weet ik dat er nog miscommunicatie is. Door samen te vatten zorg ik ervoor dat ik bevestiging krijg of het klopt wat ik denk begrepen te hebben. Als er nog onduidelijkheid heerst haal ik er een ander groepslid bij om te kijken of hij het kan begrijpen, om zo op die manier de miscommunicatie te kunnen verhelpen.
STARR conflicthantering front-end werkplek toevoegen
...