...
Voor mij is het een aardige tijd geleden dat ik heb geprogrameerd in de talen die we zouden gebruiken in dit project, als herkanser heb ik niet veel lessen gevolgt, dit was dus een beetje opfrissen weer. Verder is een grote uitdaging voor mij dit verslag schrijven en optijd af krijgen, ik heb al meerdere malen het ISE en OOSE project gedaan en echter alleen vorig semester het ISE project ook daadwerkelijk afgerond.
1.3 Leerdoelen
Leerdoel 1: Duidelijker aangeven aan de groep waar ik aan werk.
Bij het vorige ISE project werd er door de andere leden aangegeven dat het niet altijd duidelijk was waar ik aan werkte, dit kwam ook een deel doordat we veel vanuit huis werkte. In dit project wil ik dus duidelijker maken wat ik aan het doen ben op de dag.
Acties die ik ga ondernemen om dit te behalen:
- Elke dag bij de daily stand-up aanwezig zijn en duidelijk aangeven wat ik ga doen.
- In de middag na de pauze nog een keer laten weten wat ik de rest van de dag ga doen.
- Bij het online werken na de daily stand-up vragen of het duidelijk is wat ik ga doen.
Mijn leerdoel zal behaald zijn als ik gemiddeld minder dan 1x per week een vraag krijg over wat ik aan het doen ben (buiten de daily stand-up om natuurlijk).
Leerdoel 2: optijd aanwezig zijn op locatie.
Bij de eerste sprint review was er een feedback puntje naar voren gekomen, dit was minder te laat zijn. Dit was niet alleen op mij gericht maar meer een iedereen in de groep moet dit doen maar ik merkte van mezelf wel dat dit bij mij inderdaad wel regelmatig voor kwam. Door de bus die ik neem ben ik altijd of 5 minuten te laat of ik moet de bus een half uur eerder nemen, vandaar dat ik vaak net iets later aan kwam.
Acties die ik ga ondernemen om dit te behalen:
- De bus eerder pakken zodat ik altijd optijd ben.
- Als er iets is waardoor ik wat later ben, dit optijd en duidelijk aangeven.
Mijn leerdoel zal behaald zijn als ik gemiddeld minder dan 1x per week later kom dan de afgesproken tijd.
Deelproducten
Eindproduct
Projectmethode
...