...
Criteria waarop er wordt beoordeeld zijn: User Interface (UI) en code kwaliteit. Als richtlijn worden de volgende criteria voor de UI aangehouden (Telvak, 2019)
BETEKNIS VAN DE ONDERDELEN UITLEGGEN
Typography: Text moet duidelijk zichtbaar zijn ten opzien van de achtergrond en andere elementen. Er mogen niet meer dan twee fonts zijn, en er moet een duidelijk verschil zijn tussen de koppen en de hoofdtext.
Style conformity: De pagina's moeten voldoen aan dezelfde huisstijl. Er wordt maximaal 1 stijl aangehouden.
The functionality use: Zorg dat alle knoppen die zichtbaar zijn functionaliteit bevatten, en alle elementen voldoende groot zijn.
Check the spelling
...
De code voldoet aan de volgende clean code principes: "Be consistent, If you do something a certain way, do all similar things in the same way", "use searchable names", "Functions do one thing", "Don't comment out code. Just remove". De code voldoet niet aan de Test principes uit de clean code principes. UITLEGGEN WAAROM NIET
 Eindoordeel
Als ik het product een cijfer zou geven op dit moment dan, geef ik een 6.5. De UI voldoet grotendeels aan de criteria die hiervoor gelden. De code kwaliteit is beoordeeld op basis van de principes die van toepassing zijn op de code, en voldoet de code aan een aantal principes. Na het verbeteren van de opmerkingen dan, is het mogelijk om van het cijfer een voldoende een goed te maken.
...
Uit ervaring weet ik dat bij het werken in groepsverband miscommunicatie kan ontstaan tijdens het overleg, en daardoor personen de taak afwijkend van elkaar gaan implementeren. Om dit voorkomen ga ik twee actiepunten opstellen waar ik aan ga werken om miscommunicatie te voorkomen. Het leerdoel staat in verband met de volgende gedragscompetenties (Overzicht van de traditionele gedragscompetenties, z.d.) Datum achterhalen bron op een of andere manier
...
- Mondelinge presentatie
- Groepsgericht leiderschap
- Voortgangscontrole ONDERBOUW
- Durf MINDER LEERDOELEN HOOGUIT 2 en onderbouw ONDERBOUW
Miscommunicatie ontstaat wanneer de ontvanger de boodschap anders interpreteert dan de zender bedoeld, zowel verbale als non-verbale communicatie speler hierbij een rol (Wikipedia-bijdragers, 2021) Een andere manier waardoor miscommunicatie ontstaat is dat er wordt ingevuld voor een ander. Hierdoor maak je een aanname wat de andere persoon bedoelt, door door te vragen en samen te vatten kan dit worden voorkomen (Kiefmann, 2019)
...
Ik heb de taak op me genomen om het mogelijk te maken om werkplekken toe te voegen. Tijdens het uitwerken merkte ik op dat er naast een naam voor de werkplek, er ook een soort nodig is om de werkplek aan te koppelen. (FIGUUR) Op basis van de toelichting van de opdrachtgever leek het me overbodig om een soort toe te kennen, omdat de opdrachtgever aangeeft dat hun bijvoorbeeld een algemene werkplek hebben en een focuswerkplek. Dus mij lijkt het dubbelop om een ruimte zo te noemen en dan ook nog aan te geven dat het een van de soorten hetzelfde is. Dit heb ik aangegeven aan de personen die bezig zijn met de backend van dit onderdeel, hieruit kreeg ik de reactie dat het handig is om te hebben. Hier was ik het niet geheel mee eens maar heb het voor lief genomen. Om de situatie terug te koppelen maak ik gebruik van een conflicthanteringsmodel (https://www.icm.nl/extra/5-conflictstijlen-thomas-kilmann-omgaan-conflicten/) Wat ik heb gedaan is de stijl vermijden en toegeven toepassen. Door de stijl vermijden en toegeven toe te passen is er tijd gewonnen, en een mogelijk discussie vermeden. Ik was er bang voor dat ik bij de stijl doordrukken een discussie zou ontstaan doordat de andere groepsgenoten aangaven dat, ze over dit onderwerp meermaals hebben besproken. Als ik terug kijk op deze situatie besluit ik dat, de volgende keer als er een zelfde soort situatie is een middenweg voor te stellen en dus de stijl compromis sluiten toepassen. Met als compromis het besluit bij de opdrachtgever neer te leggen. Op die manier kan er ook geen onderlinge discussie ontstaan over wat de opdrachtgever mogelijk wilt. Daardoor hoeft er ook geen conflict vermeden te worden en krijgt de opdrachtgever de implementatie zoals gewenst.
(https://www.icm.nl/extra/5-conflictstijlen-thomas-kilmann-omgaan-conflicten/)
...