Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Verder heb ik hierbij voor het 'design decisions' onderdeel een beslissing toegelicht als volgt:

Decision

Description

AlternativesHet alternatief was om de gebruiker niet van een keuze te voorzien, en bijvoorbeeld altijd de afstand door het systeem te laten berekenen.
ArgumentsEr is besloten om beide methodes te ondersteunen, omdat de automatische berekening gebruikersvriendelijk en betrouwbaar is. Aan de andere kant was in communicatie van de opdrachtgever naar voren gekomen dat ook het declareren aan de hand van kilometers gewenst is. Daarom is gekozen om het allebei te implementeren.
DecisionEr is besloten om beide methodes te ondersteunen, afhankelijk van het reistype. Zo wordt een OV reis aan de hand van een afstand gedeclareerd, en voor een reis tussen werklocaties kan door de werknemer gekozen worden of hij/zij de afstand wil declareren, of de locaties.

Problem/Issue

Een reis kan worden gedeclareerd met twee locaties, waarbij de afstand door het systeem wordt berekend. Het kan ook worden gedeclareerd met de kilometers, en dan hoeft er niks te worden berekend.


6          Conclusie

 

In dit document heb ik mijn bijdrage beschreven in het OOSE project. In deze tussentijdse versie missen nog een aantal onderdelen, zoals de beschrijving van mijn competenties. Ik zal dit oplossen in het eindverslag. Ik hoop dat dit document goed laat zien waar voor mij de uitdagingen liggen in het OOSE project, en waar ik juist goed aan heb kunnen werken. Aangezien mijn leerdoelen voor de projecten tot nu toe veelal hetzelfde zijn gebleven, zal ik ook tijdens dit project goed focussen op het verbeteren van mijn communicatie en mijn planningsvaardigheden.

...

OOSE P-01. De student kan een project uitvoeren op basis van Scrum en een plan van aanpak en

hierop zowel op individueel als projectniveau evalueren en reflecteren.

 

OOSE P-02. De student maakt een analyse van de eisen en wensen voor de software van een

systeem, en documenteert deze in een Software Requirements Specification (SRS)

 

OOSE P-03. De student voert een kwalitatief en kwantitatief onderzoek op een systeem uit en levert

hierover een onderzoeksrapport op.

 

OOSE P-04. De student ontwerpt de software van een systeem en documenteert deze onder andere

met behulp van UML diagrammen en decision templates in een Software Design Specification (SDD)

 

OOSE P-05. De student implementeert een gedistribueerd systeem, evalueert het ontwerp en de

realisatie daarvan en zorgt voor traceerbaarheid daartussen en naar de functionele en niet-functionele

eisen.

 

OOSE P-06. De student maakt gebruik van de aangereikte ontwikkeltools om het project te organiseren en bij te sturen en ondersteunt de leden van het ontwikkelteam bij hun taakuitoefening.

 

OOSE P-07. De student bewaakt continu de kwaliteit van de software en het proces door o.a. reviews

en gestructureerd testen en stuurt waar nodig bij.

 

OOSE P-08. De student kan zich zelfstandig verder verdiepen in de beroepstaak.

 

 

 

 

 

 

Tussentijds is de factsheet mij nog niet gelukt. Wel heb ik competenties uitgewerkt in hoofdstuk 5.


Nummer

Link naar competentie

Link naar product

Beschrijving eigen bijdrage

1

OOSE P - 01


-

2OOSE P - 02
domein model + glossary, use case omschrijving handmatig declareren, use case omschrijving genereren werkplekoverzicht, non-functionele requirements
3OOSE P - 03
Vue.js onderzoek
4OOSE P - 04

5OOSE P - 05

6OOSE P - 06

7OOSE P - 07

8OOSE P - 08

 

 

 

 

 




7.2       Leerdoelen

 

...