Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

2)   Een onderbouwd oordeel over de kwaliteit van de geleverde deelproducten:

...

  • Op basis van meetbare kwaliteitscriteria
  • Er wordt gerelateerd aan het doel van het deelproduct

...

3) Een onderbouwd oordeel over de kwaliteit van het eindproduct als geheel:

...

  • Op basis van meetbare kwaliteitscriteria

...

4)  Een evaluatie van de gehanteerde  projectmethode:

...

  • Beschrijving van de belangrijkste  kenmerken van de methode

en vergelijking van het concrete project met de methode zoals beschreven in het PvA: werkte deze methode? Op welke punten wel/niet? Waarom?

...

5) Een beschrijving van de rol(len) die je hebt gehad in het project waarin je inzichtelijk maakt:

...

  • Wat die rol(len) inhield(en) in de praktijk, afgezet tegen de rolbeschrijving die in theorie, in het plan van   aanpak of je best practice was gegeven. Als je geen specifieke   rol/verantwoordelijkheid had beschrijf je hier in eigen woorden wat typisch was voor jouw bijdragen aan de samenwerking in het team
  • Situatiebeschrijvingen ter onderbouwing van je leerproces op dit gebied
  • Leerpunten voor een volgende keer dat jij deze rol zou moeten uitvoeren
  • In hoeverre deze rol jou op het lijf geschreven is, inclusief motivatie

...

6)   Een nadere toelichting op (zie projecthandleiding voor de competenties die in   jouw semester moeten worden toegelicht) competenties waarin per competentie:

...

  • Motivatie voor de keuze van de competenties (voor zover deze niet gegeven zijn in de projecthandleiding)
  • Situatiebeschrijvingen waarin je aangeeft wat je plan was, wat het resultaat en jouw concrete bijdrage daaraan   en wat dat vervolgens betekende voor het project als geheel, en wat jouw   inzichten waren
  • Jouw concrete bijdrage wordt ondersteund met 3 tot 5 verwijzingen naar onderliggend materiaal 
  • De verwijzingen geven inzicht in   de kwantiteit en kwaliteit van jouw bijdrage(n) op dit punt

...

7) Laat concreet zien hoe je gewerkt hebt aan je leerdoelen en hoe je gevorderd bent:

...

  • Situatiebeschrijvingen waarin je aangeeft wat je plan was, wat het resultaat en jouw concrete bijdrage   daaraan, en wat dat vervolgens betekende voor het project als geheel, en wat   jouw inzichten ten aanzien van je eigen functioneren waren.
  • Jouw concrete bijdrage wordt ondersteund met voldoende verwijzingen/links naar onderliggend materiaal 

...

8) Een conclusie die:

...

  • Aansluit op de inleiding
  • Aangeeft waar jij op dit moment staat ten opzichte van de competentie van jouw semester, gegeven je ervaringen   in het project en eventueel eerder in je studie..

...

9) De tekst voldoet aan de eisen zoals gesteld in de ICA-controlekaart en is maximaal 8 A4, of een vergelijkbare digitale hoeveelheid (dat is ca 4500 woorden, bijlagen niet meegerekend)

...

10) Een bijlage, de factsheet, met daarin per competentie:  (NB: dit is een van alle competenties, dus óók de links die je in het projectverslag hebt staan):

...

  • Links naar 3-5 specifieke bijdragen en een korte toelichting op jouw bijdrage
  • Uit de links moet blijken dat je voldoende kwantitatieve en kwalitatieve bijdrage hebt geleverd.

...

Criteria waarop er wordt beoordeeld zijn: User Interface (UI) en code kwaliteit. Als richtlijn worden de volgende criteria voor de UI aangehouden (https://lvivity.com/checklist-for-ui-testingTelvak, 2019)

  • Typography.

  • Style conformity.

  • The functionality use. .

  • Check the spelling.

...

Oordeel

User Interface

De UI voldoet aan de grotendeels criteria Typograpy want, de text is duidelijk leesbaar t.o.v. de achtergrond, verder is het zichtbaar wat de hoofdzaak is van de pagina. Er zijn meer dan twee fonts gebruikt, om de kwaliteit te verbeteren moet ik de styling van de pagina aanpassen zodat er niet meer dan twee fonts worden gebruikt. De criteria Style Conformity voldoet grotendeels want, de wireframe en de uiteindelijke implementatie verschillen van elkaar. Om de User Experience (UX) te verbeteren heb ik het mogelijk gemaakt om de capaciteit te verhogen of te verlagen door middel van een druk op de knop, dit dekt de criteria The functionality use af. Anders had de gebruiker zelf de waarde moeten invullen. De input velden en opmaak komen wel overeen. Een ander verbeterpunt is de lege ruimte, hiervoor moet ik de opmaak aanpassen zodat er geen lege vlakken meer zijn. En als laatst is de spelling correct en voldoet de laatste criteria ook.

...

Starrt mag in tabelvorm maar de voorkeur gaat uit naar een lopend verhaal.


Competenties

Onderdeel niet af voor het TT verslag

Onderdeel 6) Competenties

Verwijs naar factsheet. met een link naar het materiaal. Ook hier zijn situatie beschrijvingen ook van toepassing om je ontwikkeling aan te geven.

...

Uit de eerste retrospective blijkt dat ik bij onduidelijkheid de neiging heb om eerst hulp te zoeken bij andere groepsleden. Hier is mij aangeraden om eerst het probleem en de nodige stappen te visualiseren voordat ik ga beginnen aan een implementatie. Het leerdoel staat in verband met een aantal gedragscompetenties (http://www.van-osch.com/lipoweb/opr0.htmOverzicht van de traditionele gedragscompetenties, z.d.)

  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Creativiteit
  • Leervermogen
  • Probleemanalyse
  • Stressbestendigheid

Door te kijken naar een visualisatie, krijg je meer inzicht waar kansen liggen voor verbetering . (https://docs.microsoft.com/nl-nl/power-automate/process-advisor-visualize) (Processen visualiseren in Process Advisor - Power Automate, 2022). Bij het visualiseren word je gedwongen om keuzes te maken tussen hoofd- en bijzaken, hierdoor wordt de boodschap compact. Kun je het niet simpel visualiseren? Dan betekend het dat het onderwerp nog onduidelijk is. Bij het bespreken van een visualisatie dan spreekt een beeld meer dan een woord, het zorgt ervoor dat hetgeen dat wordt besproken duidelijk is voor andere. (https://www.irisz-onderwijsadvies.nl/waarom-visualiseren/morresMarketing, 2018)

Actie 1: tekenen en toelichten

...

Uit ervaring weet ik dat bij het werken in groepsverband miscommunicatie kan ontstaan tijdens het overleg, en daardoor personen de taak afwijkend van elkaar gaan implementeren. Om dit voorkomen ga ik twee actiepunten opstellen waar ik aan ga werken om miscommunicatie te voorkomen. Het leerdoel staat in verband met de volgende gedragscompetenties (http://www.van-osch.com/lipoweb/opr0.htmOverzicht van de traditionele gedragscompetenties, z.d.)

  • Luisteren
  • Mondelinge presentatie
  • Groepsgericht leiderschap
  • Voortgangscontrole
  • Durf

Miscommunicatie ontstaat wanneer de ontvanger de boodschap anders interpreteert dan de zender bedoeld, zowel verbale als non-verbale communicatie speler hierbij een rol (https://nl.wikipedia.org/wiki/MiscommunicatieWikipedia-bijdragers, 2021) Een andere manier waardoor miscommunicatie ontstaat is dat er wordt ingevuld voor een ander. Hierdoor maak je een aanname wat de andere persoon bedoelt, door door te vragen en samen te vatten kan dit worden voorkomen (https://www.coachingaanzet.nl/voorkom-miscommunicatie/Kiefmann, 2019)

 Actie 1:

De vaardigheid Luisteren, Samenvatten, Doorvragen (LSD) toepassen als ik het idee heb dat er enigszins onduidelijkheid heerst in het gesprek. Dit kan ik merken aan de non-verbale communicatie, denk hierbij aan een groepslid die fronst nadat er is wordt gevraagd of diegene het snapt.

...

Eindverslag



Literatuurlijst