Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.
Comment: hoofdstuk 3 90% klaar

...

Op het moment gaat het opgeven van werkplek bezetting via een spreadsheets op verschillende kanalen, naast het opgeven van de bezetting gaan declaraties ook via verschillende kanalen en is het noodzakelijk dat er een tussenpersoon de aanvragen doorstuurt naar de HR afdeling en de planner. Dit is tijdrovend en kunnen er mogelijk inconsistenties optreden doordat het mogelijk is om fouten te maken bij het invullen.

Doelstelling

  • Aansluitend daarop formuleer je de doelstelling. Bijvoorbeeld: het bedrijf heeft wil alle contacten met de klant via de website te laten lopen. Let daarbij op: de doelstelling kan veel groter zijn dan jij met je resultaat oplost, dit is soms een veel te grote klus als afstudeer- of projectopdracht. Het is voldoende als jouw resultaat er een bijdrage aan levert.

Het Het bedrijf (JDI) wil alle declaratie aanvragen via een digitaal portaal laten lopen.

De opdracht

...

gaan verwerken. Door het proces te automatiseren is het niet meer nodig dat een tussenpersoon de aanvragen doorstuurt naar de juiste afdeling en dit documenteert. Door het proces te automatiseren is de kans op menselijke fouten minder dan met de huidige oplossing. Door de oplossing houdt JDI meer tijd over voor andere werkzaamheden m.a.w. er blijft meer geld over.

De opdracht

  • Deze doelstelling mondt uit in jouw opdracht. Wat ga je precies voor het bedrijf doen, en wat ga je opleveren? Jij hebt misschien als opdracht: Ontwerp een goede user-interface voor de website. Of: ontwerp een perfecte database. Zo’n opdracht kan een essentiële bijdrage leveren aan het behalen van de doelstelling.

Het is aan de opdracht om een Human Resource portaal te bouwen, in het portaal is het mogelijk om in te vullen welke dagen de werknemers thuis of op kantoor werken. Het portaal kan de reisafstanden uitrekenen en dit terugkoppelen aan de declaratieformulieren. Daarnaast wordt het mogelijk voor de werknemers om verlof aan te vragen, en voor de werkgever / planner wordt het mogelijk om door middel van Slack de aanvragen goed of af te keuren.

Concrete resultaten

  • Formuleer welke concrete resultaten het bedrijf van jou wil krijgen als je project is afgelopen? Wat is af als het af is? Geef daarbij duidelijk aan welke vereisten op het moment van schrijven al bekend zijn. Het gaat dan bijvoorbeeld om programmeertaal, omgeving/platform. Mocht er al een ontwerpdocument of een concept meegeleverd worden met de opdracht, dan is dat een bijlage. Het is niet de bedoeling dat je zelf al ontwerpdocumentatie maakt in deze fase.

...

Organisatorische grenzen

...

Het project begint op 5-4-2022 (pre-sprint) en de eerste sprint gaat beginnen op woensdag 13-4-2022, de opleverdatum is 10-6-2022. In totaal gaat het team werken in drie sprints, tijdens de sprints zijn de regels van SCRUM leidend. (Opdrachtgever mag sprintplanning niet aanpassen tussendoor) De laatste twee weken zijn gereserveerd om de eindpresentatie te maken en het softwarepakket te overhandigen en toe te lichten (Gaan we dit doen?).


Het ontwikkelteam is beschikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00, met uitzondering van vrije dagen (https://www.han.nl/studeren/jaarrooster/). Het team bestaat uit vijf ontwikkelaars (studenten). De ontwikkelaars hebben iedere week 40 uur om aan het project te werken. (Hieronder een overzicht waar alle uren heen gaan! moet nog worden verbeterd, dit is puur om een beeld te schetsen.)


Bezigheden die tijd kosten buiten het maken van het product.

...


Het komt erop neer dat er per sprint gemiddeld 20 uur per persoon overblijft om te werken aan het product. In deze tijd gaat het team de bijbehorende documenten schrijven, software schrijven, unit testen en reviewen.

...

Het front-end gedeelte realiseren op basis van Vue.js

Het backend gedeelte realiseren door middel van Java springboot.

-- Api grenzen nog verwerken.

...

Na iedere Sprint wordt er een gesprek ingepland met de opdrachtgever en de projectbegeleider om te kijken naar de vooruitgang van de afgelopen Sprint en om te kijken naar wat de plannen zijn voor de volgende Sprint. Ook is er tijdens deze contactmomenten ruimte voor het schuiven in prioritering van de nog uit te werken use cases. Er is afgesproken dat er binnen 24 uur wordt gereageerd bij contact met de opdrachtgever via email.

Hieronder staan de contactgegevens van het ontwikkelteam vermeldt, inclusief studentnummer en projectrol.

...