Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...


Verplaatsen naar ander hoofdstuk; Op basis van de tekst lijkt de me een onderdeel voor H3 of toch dit hoofdstuk zie laatste bulletpoint  ~connor

Het front-end gedeelte realiseren op basis van Vue.js

Het backend gedeelte realiseren door middel van Java springboot


Organisatorische grenzen

...

Het project begint op 5-4-2022 (pregame) en de eerste sprint gaat beginnen op woensdag 13-4-2022. De opleverdatum is .... (OW7 zie planning). In totaal gaat het team werken in drie sprints, tijdens de sprints zijn de regels van SCRUM leidend. (Opdrachtgever mag sprintplanning niet aanpassen tussendoor) De laatste twee weken zijn gereserveerd om de eindpresentatie te maken en het softwarepakket te overhandigen en toe te lichten (Gaan we dit doen?).


Het ontwikkelteam is beschikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00, met uitzondering van vrije dagen (https://www.han.nl/studeren/jaarrooster/). Het team bestaat uit vijf ontwikkelaars (studenten). De ontwikkelaars hebben iedere week 40 uur om aan het project te werken. (Hieronder een overzicht waar alle uren heen gaan! moet nog worden verbeterd, dit is puur om een beeld te schetsen.)

40 uur beschikbaar 09:00 tot 5.

5 uur per week pauze

1.5 uur DSU per week

1 uur op de woensdagen in gesprek met begeleider (Jaapie)

4 uur per week om aan het verslag te werken vanaf sprint 1.

2 uur sprint planning om de week Dus 1 uur per week zeker kwijt aan de sprintplanningen.

1.5 uur per sprint om de sprint te reviewen

1.5 uur per sprint om een retrospective te houden

1 uur per sprint om met de opdrachtgever de nieuwe sprint in te delen.

Ergens tijd om met de opdrachtgever in gesprek te gaan??


Het komt erop neer dat er per sprint 25 uur per persoon overblijft om te werken een het product. In deze tijd gaat het team de bijbehorende documenten schrijven, software schrijven, teste, reviewen en overleggen.

Mocht het blijken dat het nodig is om dagelijks te overleggen dan, is de richtlijn dat er per persoon 4 uur per dag aan de producten gewerkt wordt. En in het gunstigste geval blijft er 5 uur over.

...

Wees hierbij wél kritisch: tijdens het afstuderen werk je bijvoorbeeld meestal in je eentje, en niet iedere methode (bijvoorbeeld Scrum bij het ontwikkelen van software) leent zich om individueel mee aan de slag te gaan. Soms is het handig om een methode daarop aan te passen. Dat kan, als je het maar goed onderbouwt en je daarbij baseert op betrouwbare bronnen. En als de methode is voorgeschreven: onderbouw waarom jij vindt dat deze methode passend is bij het soort project dat je moet gaan uitvoeren.Onderaan dit document vind je enkele suggesties voor literatuur over ontwikkelmethoden.


Binnen dit project zal het ontwikkelteam op een Agile manier te werk gaan. Iedere sprint wordt een iets groter product opgeleverd, en na de laatste sprint zijn pas alle use cases geïmplementeerd. Dit betekend dat het HR Portaal wat JDI Smart Web applications voor ogen heeft incrementeel tot stand zal komen. Alhoewel er vanaf het begin van het project door het team gekeken wordt naar de globale requirements, wordt bij elke individuele sprint echt vastgelegd welke use cases er na de desbetreffende sprint af moeten zijn. Op deze manier weet de opdrachtgever waar hij aan toe is, omdat er na iedere sprint een concreet resultaat af is (het gaat hier om een subset van de uiteindelijke features). Voordat het ontwikkelteam begint met de incrementele sprints, zal in de eerste week nog een globaal overzicht van het project worden gevormd aan de hand van overlegmomenten en doormiddel van dit Plan van Aanpak.


Projectorganisatie en communicatie

...