...
- Hoe lang duurt het project, dus wanneer houdt het op?
- Wat hoort inhoudelijk nét niet meer tot de opdracht? Bijvoorbeeld: ontwikkelen voor Windows, maar niet voor Linux; of wel een concept uitdenken, maar niet realiseren.
Het project begint op 5-4-2022 (pregame)
de eerste sprint gaat beginnen 13-4-2022
Het front-end gedeelte realiseren op basis van Vue.js
Het backend gedeelte realiseren door middel van Java springboot
Het op te leveren product wordt een Proof Of Concept (POC)
Randvoorwaarden
Succesvol zijn gaat maar zelden ‘zomaar’. Bij randvoorwaarden geef je SMART aan welke zaken door anderen voor jou geregeld moeten zijn zodat je zelf vlot door kunt werken. Denk bijvoorbeeld aan:
...
- Wie zijn je begeleiders (school en bedrijf)
- Hoe vaak heb je contact met hen?
- Waarover?
- Wie heeft welke rol en wie is waarvoor verantwoordelijk?
- Wat zijn ieders –inclusief je eigen- contactgegevens?
- Welke overleggen zijn er gedurende het project met het team, de opdrachtgever, de stakeholders
- (Als je werkt in een team): Wie heeft welke rol en welke verantwoordelijkheden horen daarbij, zijn er groepsafspraken (verwijs naar een bijlage)
Hoe zien de processen eruit die kwaliteit waarborgen (als de gegevens uit de tabel uit H6 aanvulling behoeven)
____________________________________
De afspraken over contact momenten met zowel de opdrachtgever als de projectbegeleider als de PS docent moeten nog gemaakt worden. Wij hopen hierbij vaste momenten in te plannen voor ieder.
____________________________________
Hieronder staan de contactgegevens van de de opdrachtgever en de andere stakeholders van het project.
Naam | Rol | |
---|---|---|
Jarno Eggink | j.eggink@jdi.nl | Opdrachtgever |
Jaap Papavoine | jaap.papavoine@han.nl | Projectbegeleider |
Sjir Schütt | sjir.schutt@han.nl | PS docent |
Het ontwikkelteam werkt alle werkdagen van 9:00 tot 17:00 gezamenlijk op locatie op de HAN in Nijmegen. Op deze dagen wordt dagelijks een stand-up gehouden om 9:00, met uitloop tot 9:15 als er groepsleden te laat zijn. Wanneer een student later komt of wanneer hij ziek is, laat hij dit weten door een bericht te sturen via een van de beschikbare communicatie middelen, Microsoft Teams of Discord.
Hieronder staan de contactgegevens van het team vermeld ontwikkelteam vermeldt, inclusief studentnummer en projectrol.
Naam | StudentNummer | Rol | |
---|---|---|---|
Niels van der Hoeven | N.vanderhoeven2@student.han.nl | 643459 | Scrum master |
Connor Newton | cm.newton@student.han.nl | 591671 | Kwaliteitsmanager |
Tobias Feld | tdw.feld@student.han.nl | 649385 | Product owner by proxy |
Thijmen Schoonbeek | t.schoonbeek@student.han.nl | 654632 | Planner |
Hieronder staan de contactgegevens van de de opdrachtgever en de andere stakeholders van het project.
Rol | Teamlid | Verantwoordelijkheid |
---|---|---|
Scrum master | Niels van der Hoeven | Verantwoordelijk voor het naleven van de scrum handelingen binnen de project groep. Het leiden van de daily standup, het bewaken van de voortgang. |
Kwaliteitsmanager | Connor Newton | Eindverantwoordelijke voor de kwaliteit van het project. Belangrijke rol bij de code reviews. |
Product owner by proxy | Tobias Feld | Verantwoordelijk voor de communicatie met de opdrachtgever en het doorvoeren van de wensen. |
Planner | Thijmen Schoonbeek | Verantwoordelijk voor het indelen van realistische sprints |
Teamlid | Iedereen | Verantwoordelijk om op tijd te komen, kwalitatief goede code schrijven aan de hand van de definition of done, |
Planning
In dit hoofdstuk maak je een koppeling tussen de ontwikkelmethode en je activiteiten. Geef overzichtelijk weer wanneer de productopleveringen zijn, en wanneer belangrijke afspraken zijn. Zorg dat je ontwikkelmethode herkenbaar is in deze planning.
...