Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Contact: <naam> - <mail>Rody Middelkoop - Rody.Middelkoop@han.nl

Opdracht

Inleiding

De opdrachtgever was ook een van de ontwikkelaars van het semester Object-Oriented Software Engineering (OOSE) in het kader van de nieuwe deeltijd. Daarbij is er bewust voor gekozen om bij de ontwikkeling gebruik te maken van Educational Patterns en als methodische aanpak Assessment-Driven Course Design (zoals het eigenlijk sowieso hoort te zijn). Ze zijn begonnen met het bepalen van de leeruitkomsten (en eenheden ervan) en hebben dan vervolgens beoordelingsdimensies en beoordelingscriteria (in de vorm van rubrics) vastgesteld, gevolgd door een globale planning van toetsmomenten. Op basis van de vooraf vastgestelde inhoud en de beoordelingscriteria werd dan een lesplanning en bijhorende didactiek bepaald. Hierbij zijn ook elementen van Hybrid Pedagogy toegepast (als uitbreiding op Blended Learning). Om ervoor te zorgen dat dat deze goed aansluit bij de manier waarop wordt beoordeeld (Constructive Aligment) zijn in de lesplanning ook per onderdeel de bijhorende beoordelingscriteria aan de lesinhoud gekoppeld. 

...

-       gegevens uit het systeem zouden op lange termijn ook gekoppeld kunnen worden aan andere gebruikte systemen zoals onderwijsonline (bijv. automatisch genereren en plaatsen van OWE-beschrijvingen) of Alluris (eindbeoordelingen volgens de rubrics geautomatiseerd overnemen incl. onderbouwing).

Overige Info

Voor deze casus is een gedeeltelijke C4-view beschikbaar:

Technische Constraints/ Wensen

  • Geen