Contact: Barbara Engel <Barbara.Engel@infosupport.com>
Opdracht
Binnen de NS is het Team NEO en Proton verantwoordelijk voor een 10-tal Android smartphone applicaties en een smartwatch applicatie waarmee de medewerkers ondersteund worden in hun dagelijkse werk. Deze applicaties hebben verschillende doelen die sterk aan elkaar zijn gerelateerd. Voor de gebruikers van deze applicaties komt het regelmatig voor dat ze tijdens hun dienst op verschillende momenten van de dienst een of meerdere applicaties nodig hebben. Hierbij zijn we zoekende hoe we de medewerkers het beste kunnen ondersteunen. Medewerkers moeten nu namelijk ook regelmatig wisselen tussen apps en dat wordt als storend ervaren. Aan de andere kant willen wij ook compacte en onderhoudbare apps houden.
Wat zou de ideale opzet zijn voor de medewerker? Hoe kunnen de gebruikers zo gebruiksvriendelijk en zo gemakkelijk mogelijk de diverse acties uitvoeren en meerdere apps aansturen? In het bijzonder; is met spraak gestuurde acties werken een optie voor de medewerker? Een chatbot? Is AI toepasbaar en hoe zou dat eruit zien?
Vragen die wij graag beantwoord willen zien binnen jullie opdracht.
Wij zijn benieuwd welke creatieve en innovatieve oplossingen jullie kunnen bedenken en toepassen.
Mogelijk onderzoek binnen deze opdracht; toepassing spraak gestuurd en chatbots. Wat is de beste oplossing? Hoe communiceren applicaties onderling en hoe kan je acties uitvoeren binnen andere applicaties? In hoeverre is de voorgestelde oplossing en POC ondersteunend bij het uitvoeren van werkzaamheden?
Technische Constraints/ Wensen
- .NET
- C#
- Xamarin Apps (voor ontwikkelen cross-platform app) - AzureGeen